22 Ekim 2017 Pazar

RİYANIN İPTAL ETTİĞİ GÜZEL AMELLER

Peygamber (sav) ‘den rivayet edildiğine göre şöyle buyunmuştur;”Kıyamet günü haklarında ilk hüküm verilecek olan insanlar şunlardır:Şehid olmuş biri getirilir.Allah ona vermiş olduğu nimetlerini tanıtır, bildirir.O da onlar hatırlar.Bu nimetlere rağmen ne yaptın? Diye sorulur.
-Ya Rabbi senin yolunda savaştım ve şehit oldum, der.Allah:
-Yalan söyledin,sen hakkında filan kişi çok cesur imiş desinler, diye çarpıştın.Bu söylendi de .Bunun üzerine emreder, o kimseyi yüz üstü cehenneme sürükleyip atarlar.
Sonra ilim öğrenen ve Kur’an okuyan bir kimse getirilir.Ona nimetlerini hatırlatır, o da kendisine verilmiş olan nimetleri hatırlar.”Bu nimetlere karşılık ne yaptın?”buyurur.
-İlim öğrendim, Kur’an okudum ve okuttum cevabını verir.Allah:
-Yalan söylüyorsun, sen hakkında filan kişi alimdir,Kur’anı çok iyi okumaktadır, desinler diye yaptın.Gerçekten de istediklerin senin hakkında denildi, buyurur ve sonra emreder, bu kişi yüzüstü sürüklenerek cehenneme atılır.
Sonra da kendisine çok çeşitli mal verdiği bir kimse getirilir, Ona da vermiş olduğu nimetlerini hatırlatır.O da hatırlar.”Bu nimetlere mukabil ne yaptın?”sorusunu cevap olarak o kişi:
-Ya Rabbi infak edilmesi gereken hiçbir şeyi terk  etmedim, hepsini verdim, der.Cenab-ı Hakk: Yalan söyledin , sen filan kişi çok cömerttir, denmesini istedin. İstediğin de söylendi, buyurur ve emreder, o kişi de yüzüstü cehenneme atılır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder