30 Ekim 2017 Pazartesi

HZ.ŞEMS-CENAB-I MEVLANA KARŞILAŞMASI

Bu karşılaşmalarla alakalı üç beş rivayet vardır.bunlardan birisi şudur:Şems Mevlana'ya şusoruları sormuştu:Manevi çabaların , çilelerin, ibadetlerin ve bilginin hedefi nedir?" Mevlana şöyle cevap verdi:"Geleneği ve İslam şeriatını anlamaktır".Şems buna şöyle karşılık vermiştir:"Bunların hapsi aşktır,şekildir".O zaman Mevlana şöyle cevap verdi:"Bunların ötesinde nevar ki?"Şems:"Bilgi, bilinmeyenden bilinene geçmektir" dedi veSenai'nin divanından şu beytiokudu:
Şayet marifet benliğinden seni çıkarmıyorsa
Böyle bir marifetten , cehalet daha değerlidir."
Hz.Şemsle karşılaştığında tanrısal varlıkla buluştuğunu tasviretmektedir:"Bu nedinizin her bir damklası , zahiri bir şekle bürünüyor.Kesin olarak bil ki ,O'nun ismi Cüneyd veya Beyazıddır.
Şemsin öldürüldüğüne inanamayan Mevlana onu bulmak için Şem'a iki seyahat yapmıştı.Sonuçta Mevlana , bu ayrılık acısını unutamamış ve Şems'in odasının kapısına şunları yazmıştır:
"Ber Kar 'idim senin ışınlarında eridim
Toprak beni yuttu, ruhtan sis oldum
Güneşedoğru yükseliyorum."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder