14 Ekim 2017 Cumartesi

MARSHALL YARDIMI

Necib Sultan anlatmıştı.Dörtyol Özerli mahallesinde seyyitlerden Şıh Hasan,1940 lı yıllarda Babasının arkadaşı olan Karakese beldesindeki Murtaza Aziz Hocaya (1856-1946) ziyarete gidermiş.Ekmeğin karne ile satıldığı,fakirliğin diz boyu olduğu bir zamanda ümmeti muhammed'in bu sefalet hali ne olacak diye Murtaza Hoca'ya sormuş.Murtaza aziz hazretleri ona:"Kardaşımın oğlu,yılını saatini bilemem amma dışarıdan Türkiye'ye kuvvetli bir ekonomik yardım gelecek o zaman insanlarımız zenginleşecek" deyince Şıh Hasan:Hocam hiç Gavur müslümana yardım eder mi? demiş.Bunun üzerine Murtaza Aziz ona şöyle demiş:"Kardaşımın oğlu.Ben Kırklardanım.Yardım kararının altında benim de imzam var".Gerçekten de 1950 li yıllarda Amerika 4 ülkeye yardım yapar.Bu ülkeler arasında Fransa,Yunanistan ve Türkiye'de mevcuttur.
1951 yılında ben 22 yaşında iken Konya Selimiye Camisinin  Mevlana Efendimizin türbesine  cephe olan  Doğu tarafının üst duvarında cami duvar taşları arasında bir karpuz fidesinin yeşerdiğini ve yumurtadan daha küçük karpuz meyvesinin aşağıya doğru sarktığının görülmesi üzerine insanlar onu görmek için akın akın gelmişler.Cemaat içinden biri,bundan  kaç sene evvel aynı yerde bir kabak fidesinin yeşerdiğini görmüştüm demiş.
O yıl Cenab-ı Hakk ,Konya ovasına verdiği bereket üzerine buğday mahsulü taşmış.Hatta Konyaya eğlenmek için gelen köylü dönüşte iki taksi kiralarmış birisinde kendi diğerinde ise şapkası seyahat etmekte imiş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder