13 Ekim 2017 Cuma

CENAB-I HAKK'IN ŞİKAYETİ

Rivayet edildiğine göre Efendimiz (sav) şöyle buyurmuştur."Allah Teala miraç gecesinde ümmetimle ilgili  şu şikayetlerde bulundu.Allah şöyle buyurdu:
1. Ben onlara ertesi günün ameliyle mükellef kılmadım, ama onlar benden yarının rızkını talep etmektedirler.
2. Ben onların rızıklarını başkalarına vermediğim halde  onlar amellerini başkaları için yapıyorlar.
3. Onlar benim rızkımdan yedikleri halde Benden başkasına teşekkürde bulunup insanlarla sulh yaptıkları halde Bana ihanette bulunuyorlar.,
4. İzzet bana ait olduğu halde , Ben el-Muiz iken onlar izzeti Ben'den başkasından talep ediyorlar.
5. Ben cehennemi kafirler için yarattığım halde ümmetin kendisini onun içine atmak için çaba sarfediyorlar.
Sen ümmetine de ki:Siz bir kimseyi onun size olan ihsanından dolayı seveceksiniz,Benim size olan büyük nimetlerin dolayısıyla bu sevgiye en layık olarak Ben'i görünüz.Yine siz yer ve gökte bulunan birinden korku içinde iseniz Kemal-i kudretim  sebebiyle bu korkuya da yine Ben en layığım.Şayet siz bir kimseden bir şey temennisinde bulunursanız bunu yine Ben'den isteyin..Çünkü Ben kullarımın bir şey istemesini severim.Yine siz bir kimseye olan cefanız sebebiyle haya duyacaksanız Ben'den duyun.Buna en layık olan Benim.Zira cefa sizden vefa da ancak Ben'dendir.Eğer bir kimseyi mallarınız ve canlarınıza tercih edecekseniz buna en layık Ben'im.Çünkü Ben sizin Mabud'unuzum.Siz bir kimsenin verdiği sözünde sadık kalmasını istiyorsanız buna en layık olan Ben'im Zira Ben, es-Sadık'ım"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder