31 Temmuz 2017 Pazartesi

ZALİMLERLE YOL ARKADAŞLIĞI


 Bazen bir siyasi hareket yahut kitlesel hareketlerde “yol arkadaşlarından”bahsedilir.Bu yol arkadaşlığı Zalimlerle alakalandırıldığında ortaya hiç hesap etmediğimiz günahlar çıkabilir.Özet itibarı ile bunlar zalimlerle iş tutmaktır.

 Saffat suresi 23,24 ayetinde:

(Allah meleklerine emreder)Zalimleri, onların aynı yoldaki arkadaşlarını ve Allah’dan başka tapmış oldukları putları toplayın”buyurulmuştur.

Zalimler ve onların aynı yoldaki arkadaşlarını …toplayın,yani putperesti putperestle,yıldıza tapanı yıldıza tapanla,Yahudileri Yahudilerle,hırıstiyanı hırıstiyanla ,Mecusileri Mecusilerle toplayın demektir.

Kutu’l-kulub’da derki:Bir kimse Abdullah b.Mübarek (k.s)’a:Ben terziyim.Bazen zalimler için elbise dikiyorum.Sakın ben onlara yardım edenlerden olmıyayım?” diye sordu.İbn Mübarek:”Sen onlara yardımcı olanlardan olmak bir yana , bilakis zalimlerdensin.Belki o zalimlere yardımcı olanlar sana iğne ve iplik satanlardır.

El Furu isimli kitapta der ki saraç ve terzinin fasıkların kıyafet modellerini yapıp bundan ücret alması mekruhtur.Zira bu masiyete yardım etmektir.Nakledilir ki İmam-ı Azam (rh.a)’ı bir kere hapsetmişler.Zalimlerden birisi gelip ona:”Bana bir kalem yont/traş et” dedi.İmam-ı Azam (rh.a)”Hak Tealanın haklarında “Zalimleri,onların aynı yoldaki arkadaşlarını ve Allah’tan başka tapmış oldukları putları toplayın” buyurduğu kimselerden olmaktan korkarım “

Rivayete göre İbn Mübarek rüyada görüldü ve kendisine rabbin sana ne muamele yaptı diye soruldu.İbn Mübarek”Bir bidat sahibine lütuf ve şefkatle nazar ettiğim için Allah Teala bana sitem etti ve beni üç sene tutukladı.Bana:”Sen benim düşmanıma düşman olmadın!” buyurdu

“Ayetlerimiz hakkında ileri geri konuşmaya dalanları gördüğünde onlar başka bir söze geçinceye kadar onlardan uzak dur.Eğer şeytan sana unutturursa , hatırladıktan sonra artık o zalimler topluluğu ile oturma”(El Enam 6/68)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder