30 Temmuz 2017 Pazar

CENAB-I HAKKIN ÜMMETİ MUHAMMEDDEN ŞİKAYETLERİ

Allah Teala kendisinden bir fazl ve kerem olmak üzere geçmiş ümmetlerden ibret almaları için bu ümmeti son ümmet yaptı..Onları ise başka bir ümmete ibret yapmadı.Yine Allah Teala önceki her ümmeti bu ümmete şikayet etti, miraç gecesi peygamberleri Hz.Mustafa (sav)'e şikayet etmesi dışında onları  başkalarına şikayet etmedi.Nitekim Resulllah (sav9şöyle buyurmuştur:
"Rabbim ümmetimden bazı şikayetlerde bulundu.
BİRİNCİSİ, ben onları yarının ameliyle mükellef tutmadım. Onlar ise benden yarının rızkını istiyorlar.
İKİNCİSİ, ben onların rızıklarını başkasına vermiyorum. Onlar ise amellerini başkaları için yapıyorlar.
ÜÇÜNCÜSÜ, onlar benim verdiğim rızkı yiyip başkalarına şükrediyorlar, bana ihanet edip yarattıklarımla sulh ediyorlar.
DÖRDÜNCÜSÜ ,izzet bana aittir ve izzet veren benim. Onlar ise izzeti benden başkasından talep ediyorlar.
BEŞİNCİSİ, Ben cehennemi kafirlerin tamamı için yarattım. Onlar ise kendilerini cehenneme düşürmeye çalışıyorlar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder