24 Temmuz 2017 Pazartesi

EMANET ÜZERİNE

İnsanın yüklendiği EMANET,yeryüzünde Cenab-ı Hakk'ı temsil etme görevi ve ona mazhar olma kabiliyeti.
Keşfül esrar'da der ki:"Gökyüzü, yeryüzü ve dağlar emaneti kabul etmektenkorkup taşımaktan geri durunca ,alemlerin rabbi Adem'e şöyle buyurdu:Ben emaneti göklere,yere ve dağlara arz ettim, onlar buna takat getiremediler.Sen ise içinde olan her şeyle birlikte onu alıyorsun."buyurdu.Adem (a.s)"Ya Rabbi onun içinde ne var?"diye sordu Allah Teala:"Güzel davranırsan ödüllendirilirsin, kötü davranırsan cezalandırılırsın."buyurdu.Adem (a.s)"Ya Rab bu emanet artık benim kulağımla omzum arasında  ve benim uhde ve zimmetimdedir"dedi.Yani Adem (a.s)itaat etti.Kula yakışır şekilde:"Duydum ve emaneti kabul ettim."dedi.Hak Teala buyurdu:"Madem ki sen bunu kabul ettin, bu hususta sana güç vereceğim.Gözün için bir perde yaratacağım;sana helal olmayan şeylere bakmaktan korktuğun zaman gözünün perdesini indir.Dilin içinde iki çene ve kilit(dudak)yaratacağım;helal olmayan bir şeyi konuşmaktan korktuğunda hemen o kilidi kapat.Edep yerin için elbise/örtü yaratacağım,edep yerini de sana haram olanlara açma."
Şeyh Cüneyd(k.s) şöyle demiştir:"Adem7in nazarı ,emanete değilHakk'ın arz/teklif etmesine idi.Hakk'ın arz etmesinin lezzeti , emanetin ağırlığını ona unutturdu..Hak Teala'nın lütfu ,iunayet diliyle şöyle buyurdu:"Alıp kabul etmek senden,kollayıp gözetmek benden.Madem ki sen itaat ederek benim yüklediğim yükü kabul ettin,ben de yaratılanların arasından seni alıp çıkardım/seçtim."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder