29 Mart 2017 Çarşamba

DEĞİŞMEYEN DÖRT ŞEY

Dört şeyin kesinlikle değişiklik kabul etmediği konusunda ittifak edilmiştir.Bunlar ÖMÜR,RIZK,ECEL,Sadet/haşbahtlık veya ŞEKAVET/bedbahtlıktır.Bu nedenle akıllıya düşen rızkı için tasalanmamak ve Allah'a tevekkül etmektir.Çünkü o kendisine yeter
Enes bin Malik'ten rivayet edilmiştir:Bir gün Resulullah(s.a.v.)le beraber bir ihtiyacımızı görmek için dışarı çıkmıştım.Yüksek sesle şakıyan bir kuş gördük:Hz.Peygamber (s.a.v.):
-"Bu kuş ne diyor biliyormusun ey Enes?"dedi.Ben:"Allah ve Resulü daha iyi bilir"diye cevap verdim.Bunun üzerine Hz.Peygamber şöyle buyurdu:"Ya Rab görme duyumu yok edip beni kör olarak yarattın.Rızkımı sen ver, çünkü çok açım"diyor."
Enes (r.a)der ki:Biz böylece kuşa bakarken ,bir çekirge gelip kuşun ağzına girdi.Kuş ta onu yutuverdi.Sonra kuş başını kaldırdı ve şakımaya başladı.Hz.Peygamber(s.a.v.) yine:-"Ey Enes.kuşun ne dediğini biliyormusun?"buyurdu.Ben:"Allah ve Resulü daha iyi bilir" diye cevap verdim.Bunun üzerine Resulullah (s.a.v.):
Kuş "Kendisini zikredeni unutmayan Allah'a hamdolsun"diyor"buyurdu.Başka bir rivayette:"Kendisine tevekkül edene Allah kafidir"demiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder