26 Mart 2017 Pazar

KALB ÇEŞİTLERİ

Dört çeşit kalb vardır:
1-Katılaşmış kalb.Kafirle münafıkın kalbidir.Dünya ve şehvetleri ile huzur bulur.Nitekim “Onlar dünya hayatından hoşnut kalıp onunla huzur buldular”(Yunus 10/7)
2-Unutkan kalb.Günahkar Müslümanların kalbi.Tevbeyle ve cennet nimetleriyle huzur bulur.”Ne var ki o unuttu.fakat onda bir kasıt bulamadık”(Taha 20/115) buyrulmuştur.”(Sonra Rabbi)..tevbesini kabul buyurup doğru yola iletti(Taha 20/122)
3-Şevk dolu kalb.İtaatkar müminlerin kalbidir”Onlar iman eden  ve Allah7ı anmakla kalbleri huzur bulan kimselerdir”(Rad 13/28)
4-Vahdani kalb,peygamberlerle seçkin velilerin kalbidir.Bu kalb de Allah’la ve sıfatlarıyla huzur bulurNitekim “İbrahim bir zaman Rabbine :”Rabbim !ölüleri nasıl dirilttiğini bana göster”demişti.Rabbi ona :”Yoksa inanmadın mı?”dedi.İbrahim:İnandım, fakat(ölülerin nasıl driltildiğini bana göstermen sayesinde)Kalbimin  mutmain olması için (görmek istedim).dedi”(Bakara 2/260)
Allah kulun kalbine tecelli edince mutmain olur,itminanın nuru kalbinin aynasından nefsine akseder.Onunla nefis de mutmain olur.İnayet cezbelerin müstehak olur.Bu ise “Rabbine dön”(Fecr 89/28)hitabından ibarettir.
Zikir.kalblerin cilası ve sevglinin sevilmesine sebebdir.Kim Allah7ı anarsa Allah’da onu anar.Nitekim Allah Teala”Siz beni zikredin ben de sizi zikredeyim”(Bakara 2/152)buyurmuştur.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder