6 Ocak 2017 Cuma

İNSANI KAMİL VÜCUD SEYRİ

Bu şerefli vücudun ,yani insanı kamil vücudunun başlangıcı madenler olmuştur.ki onların öncesi tin-i teziç yani yapışkan bir topraktır.Sonra ondan hacere yani taşa terakki kılmıştır.Ondan parçalanmaya müsait cevhere ulaşır ki ,demir, bakır, kurşun, kalay, gümüş, altun gibi madenlerdir.Ayrıca lal, yakut zümrüt gibi cevahirin mertebesine yükselmiştir ki  ta mercana varıp ondan nebati eserlerde kendini gösterip o mertebelerden de yükselip tohumsuz biten bitkilerin mertebesine gitmiştir.Sonra tohum ile biten bitkiler  mertebesine ve ondan ağaç suretine varıp ta hurma ağacına ulaşmıştır.Hurma mertebesinden hayvan mertebesine yükselip nice yıllar o mertebelerde ömür sürmüştür.Ta fiil ve surette insana benzeyen maymun mertebesini bulmuştur.Bu mertebeden de yükselip insan suretine gelmiştir.Sonra o insan kemalin suret ve siretinde terakki edip insani kamil mertebesine gelip ilahi ahlak ile dolmuştur.o kemali marifete erip aklı külle vasıl olmuştur.Bu mertebede onda dairei vücud tamamlanıp nihayet bulmuştur.Zira umumi alemin vücudunun emri devri yani küli ruh bulunmuştur ve bu her şeye sirayet eden vücud bir daire şeklinde resm olunmuştur..onun başlangıcı aklı evvel nihayeti insanı kamildir.Sonra vücud dairesinin ahiri evveline gelip insanı kamilde muttasıl olup tamamen bilinmiştir.Amma feyzi Rabbani mevcudatın tamamında vardır ve insanı kamil bunlarla vasıldır.Mevcudatın hepsi o semte yönelmiştir ve o semte nazırdır.Herkes kabiliyeti kadar feyzi feyyaza naildir.Çünkü genişleyen ve varlığı ihata eden vücud olan rabbaniye çeşit çeşit şekillerde zuhur edip pek çok mertebeye ulaşmıştır.sonra her mazhar ve suretin boyasıyla boyanıp gerektiği kadar ışık salmıştır ve tek bir vücud iken muhtelif suretlerde zuhura gelmiştir.Sonra her nesnenin bir ismi vardır ki o isim ona Rab olmuştur.Her kim ki kendi rabba mukayyedi terbiyesinde kalmıştır, o kimse Hakkı unutup kendini tanımış kendine tapmıştır.Sonra bütün zamanlarda alem halkıyla cengi cidal(kavga)edip kendini inkar ile itiraz ateşine salmıştır.Kendi çizdiği yollardan giderek keder denizine dalmıştır.ve kimki kendi rabbi terbiyesinden çıkıp rabbül erbab dairesine dahil olmuşsa tabiat zindanından ruh fezasına gelmiştir.O kimse nefs putunu kırıp Samed olana yönelmiştir.O bütün vakitlerinde cümle halk ile sulh ve salah kılıp işlerini Hakka havale etmiş ,her gamdan azad olmuş ve saadeti ebediyye bulmuştur.Zira ki insan-ı kamil olup aklı külle vasıl olmuştur.onun devresi tamamlanıp her muradı hasıl olmuştur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder