25 Ocak 2017 Çarşamba

SEMAYA YÜKSELENLER AMELLERİN DEĞERLENDİRMESİ

Bir hadiste buyurulmuştur ki:
Hafaza melekleri kulun namaz, zekat, oruç, hac, umre, güzel ahlak, susma(az konuşma)ve Allah'ı zikirden oluşan amelini semalara yükseltir.Bu ameli  yedi kat semanın melekleri de teşyi eder ve bu şekilde Allah Teala'ya ulaştırıncaya kadar bütün hicabları kateder.Nihayet Rab Celle  Celaluhu 'nun huzurunda dururlar.O kulun amelinin salih ve Allah için samimi olduğuna şahitlik ederler.Allah Teala onlara şöyle buyurur:
"(Ey Melekler)Siz kulumun amelini korumakla görevlisiniz.Ben ise onun içindekileri gözetleyen, murakabe edenim.Bu kul bu ameli ile benim rızamı gözetmedi, onu sırf benim rızam için samimi bir şekilde işlemedi.Bu amel ile neyi murat ettiğini ben daha iyi bilirim.O, Ademoğullarını aldattı. Fakat beni aldatamadı.Gizlilikleri eksiksiz bilen , kalplerdekine muttali olan yalnız benim.
Hiçbir gizli bana gizli kalmaz.hiçbir uzak bana uzak kalmaz.Olanlar  hakkında bilgim ile olmayanlar hakkındaki bilgim birdir.Geçmişi bilmem, devam edeni bilmem gibidir. Evvelkileri bilmem ,sonrakileri bilmem gibidir.Gizliyi de gizlinin gizlisini de bilirim.Kulum beni ameliyle nasıl aldatabilir?
O ancak bilmeyen yaratılmışları aldatır.Ben ise gizlilikleri  eksiksiz bilenim.Lanetim onun üzerine olsun!"
Kulun amelini götüren yedibin melek yahut üçbin melek de "Ey Rabbimiz ,senin lanetin ve bizim lanetimiz onun üzerine olsun"derler.Gök halkı da :"Allah'ın laneti ve lanet edenlerin laneti onun üzerine olsun "derler.
Bu hadisten anlaşılmaktadır ki hafaza melekleri kulların işledikleri kalbi ve bedeni amellere muttalidirler.Fakat amellerin makbul olanı ile makbul olmayanına muttali değildirler.Ancak Allah Tealaya arz ettikten sonra muttali olurlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder