24 Ocak 2017 Salı

TAYYİ ZAMAN VE TAYYİ MEKAN ÖRNEKLERİ

Hazreti Abdülkadir Geylani'ye derviş olan birisinin içinde hazretin halifesi olmak isteği vardı.Aşırıya giden bu istek üzerine hazret, huzurda bir helva kavurmasını istedi. Derviş helvayı kavurmaya başladı, Hazret:"iyi karıştır oğlum, dibi tutmasın"dedi.dervişe bir uyku hali hasıl oldu.gözünü açtığında kendisini Hindistan'da Gavs'la birlikte buldu.Gavs ona:"Seni buranın padişahı yapacağım.ama şartım ne kazanırsan yarı yarıya ortağım"dedi.DERVİŞ KABUL ETTİ.Sonra oradaki bütün insanlar  dervişe teveccüh ederek onu kendilerine padişah yaptılar.Padişah evlendi  ve bu evlilikten bir erkek çocuğu oldu. Zevkü sefa içinde bir hayat sürerken bir gün vezirleri ile istişare ederken Gavs çıktı geldi VE PADİŞAHA:"HİÇ VAKİT KAYBETMEDEN ŞU MALLARI PAYLAŞALIM burada nelere sahip oldun?"dedi.Padişah Cariyelerim var dedi.Gavs:"Cariye istemem"dedi.Padişah Mücevheratım var"deyince  Gavs hepsini getir dedi..Çuvallarla mücevherat geldi ve ikiye bölündü.Gavs :"Başka neyimiz var?"diye sordu.Padişah hepsi bu kadar deyince beş-altı yaşlarında bir oğlan çocuğu yanlarına geldi.Hazret:"Bu kim?"dedi.Padişah "oğlumdur, tahtımın varisi "deyince Gavs :Buradamı doğdu? dedi.Evet cevabını alınca "O zaman anlaşmaya göre yarısı benim"dedi.Padişah hayretle:"Nasıl bu çocuğu paylaşırız efendim?"diye sordu.
Hazret:Bana Satırı getirin çocuğu ortadan böleceğiz yarısı senin,yarısı benim"dedi.Çocuğu önüne aldı.Padişah:Efendim ben hakkımdan vazgeçtim.Çocuğu al git, senin olsun"dedi.Hazret:"Olmaz,hak-hukuk var.Yarı yarıya..
Çocuğun omuzundan tutarken "Ya Allah Bismillah"dedi ve satırı kaldırdı.Padişahda aklından "Ben bu şeyhi öldüreyim,hem padişahlığımı korurum,hem mücevherlerimi,hemde çocuğumu kurtarırım"diyerek elini belindeki hançerine attı.
Hz.Gavs tam çocuğu öldürecekken derviş arkasından dolaşıp Gavsın sırtına kamayı vurdu.O anda derviş irkilerek Hz.Gavsın sırtı diye kaşığı tencerenin dibine vurmaya başladı.Hz.Gavs kendisine seslenerek:
"-Yavaş oğlum, tencerenin dibini çıkartacaksın"dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder