22 Haziran 2016 Çarşamba

KININDAN ÇIKMIŞ KILIÇ

REŞAHATÜL AYNİL HAYAT isimli kitapta anlatılır.Abdülkerim Yemani isimli zat Hicaz'da bulunurken huzurundaki birisi edep sınırlarını aşar.Mübarek bu şahsın itirazından sıkılarak yanında bulunan Hace Alaaddin hazretlerine hitaben ""Ey Arab'ın gayri olan zat,bundan beni kurtar"deyince o şahıs daha da kızar,"Ben sana zulümmü ediyorum ki "beni kurar"diyorsun.Ben soruma cevap isterim!".deyince Abdülkerim Yemeni celallenir ve adama "Soracağın ne ise sor"der.adam derhal yüz üstü baygın düşer,hazret meclisten dışarı çıkar.Bilahere baygın adam vefat eder.Bu vaka üzerine Hace Alaaddin hazretleri içinden geçirir ki:"Evliyaullah şefkat ve merhamet sahibi oldukları halde,bu adam hakkında Hazretin muamelesi ne idi?".Bu hatıra üzerine Abdülkerim Yemeni hazretleri buyurdular ki:"Meşyayih ,kınından çıkarılmış üryan bir kılıç gibidir.Bu halk gelip kendilerini bu kılıça çarparlar.O kılıcın kesmemesi mümkün olur mu ?Yoksa meşayih mütuf ve kerem sahibidir.Onların bu hallerine karşı ne yapsınlar"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder