22 Haziran 2016 Çarşamba

DERVİŞİN LOKMASI

Derviş herkesin lokmasını yememelidir.Zira derviş latif olduğu için lokma hemen tesirini gösterir.Nitekim beyaz bir elbisedeki ufak leke hemen kendini belli eder.Siyah bir elbise üzerindeki kir ve kara tesir etmez.Ne kişi görebilir nede halk.Bu nedenle Derviş kişi;zalimlerin,haram yiyenlerin ve cismanilerin lokmasını yememelidir.Zira lokma çabuk tesir eder;yabancı lokmanın tesirinden bozuk fikirler meydana çıkar.Kötülük hususunda ısrar edersede bir müddet sonra günahtan tevbe etmek aklına bile gelmez.Günah onun kalbine tatlı gelir.Hz.Şuayp zamanında bir kimse gelerek dedi ki:"İlahi ben sana ne kadar isyan ediyorum,beni muakebe etmiyorsun!"Allah Teala Şuayp (a.s)vahyedip dedi ki:Ya Şuayp,filan kimseye söyle ben onu ne kadar muakebe ediyorum,velakin bilmiyor.Ondan lezzet-i taatı selbetmiyor muyum?ondan halavat-ı münacaatı almıyor muyum?"
İbadet ve güzel amelleri yapar ,fakat bir zerre zevk almaz.Tıpkı cevizler çoktur ama içleri boştur.Taatlerin meyve vermesi için zevk lazımdır.Dane ağaç vermesi için iç lazımdır.Cansız suret hayalden başka birşey değildir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder