9 Kasım 2015 Pazartesi

ALLAH'IN (cc)EVİ NERESİDİR?

GÖNLÜMÜZ hane-i ilahidir.Biz o müstesna evi sahibi için hazırlamayıp,ağyarın,dünya sevgisinin,şeytanın yatağı haline getirirsek ,Hakteala,kendi evini harap ettiğimizden dolayı bizden intikamını alır.Nasıl mı?Celal sıfatı tecellisiyle.Kahhar ismi,açığa çıkmak(mazhar olmak)için beklemektedir.Bu nedenle,günlük hayatımızdaki boşluk,hoşnutsuzluk,huzursuzluk zuhur ettiği gibi,bizlerden oluşan cemiyet hayatıda(devlet sistemi)Kahhar sıfatından nasibini alacak,toplum anarşi içinde  kalıp,suç oranı pik yapacaktır.Kendi mülkümüz olan bir nesneyi veya yeri,harap eden,baykalarına işgal ettiren için zahirde ne düşünürüz?aynısı bizim durumumuzdur.Çare:Kalb,Allah c.c 'ın evidir ve ona tahsis edilmesi gerekir.Bu tahsisi nasıl mümkün kılarız?Hakteala,insanı Tin-i Lazip ismi verilen yapışkn bir balçıktan yarattığından hilkatta yapışkanlık vardır.İyi ye de Kötü ye de yapışır.Biz meyl ve irademizle onu kötüye yapışmaktan korumamız gerekir.Şüphesiz bu meyiller hep dünya rızkı endişesinden kaynaklanır.Rezzak,Ma'ni ve Muti ismi şerifler idrak edilirse bu endişe gider.Buraya şu hikaye uygun gider:Yahudinin biri,Hz.Musa'ya şöyle seslenmiş:"Ya Musa!Tur'da Allahına söyle ben kendisine ibadet etmiyorum.kendisini tanımıyorum.Eğer o hakikatten Kadir ve Rezzak ise benim rızkımı kessin".Hz.Musa bu sözü edeben Cenab-ı Hakk'a iletmedi ancak Allahımızın sorması üzerine söylemek zorunda kaldı.Cenabı Hak şöyle buyurdu:"YA MUSA !O YAHUDİYE SÖYLE BEN ALLAH'IM,KAADİR,MUKTEDİR VE HALIK VE RAZIK'IM.O İSTERSE BENİ TANIMASIN.ONUN BENİ TANIMAMASIYLA BANA İBADET ETMEMESİYLE BEN ULUHİYYETİMİ,REZZAKİYYETİMİ TERK ETMEM.Tur dönüşü Yahudi sorar :Noldu?Hz.Musa Hakkın cevabını söyleyince Yahudi şehadet eder ve "Hakikatten de uluhiyyet bunu iktiza eder "der ve müslüman olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder