26 Kasım 2015 Perşembe

VEYSEL KARANİ (K.S)'nin Hazreti ÖMER (R.A)'e nasihatı

Efendimiz,vefatı sonrasında Hırkasını Yemen'in Karen köyündeki Veysel karani hazretlerine verilmesini vasiyet etmişti.Bu hırkayı bazı ashap ile Hz.Ömer efendimiz götürüyorlar ve kendisini ıssız bir dere kenarında ibadet ederken buluyorlar.Vasiyeti söylüyorlar.Üveys,hırkayı almadan evvel secdeye varıyor.Secde çok uzun sürüyor .Hz.Ömer Dayanamıyor ve başını secdeden kaldır deyince Üveys secdeden kalkıyor ve Hz.Ömer'e:"Ya Ömer.niçin acele ettin.Cenab-ı Hakk'a ,ümmeti muhammedin 3/4 ünü affettirmiştim.kalan tamamlanmadan sen acele ettin"demiştir.Hazreti Ömer Efendimiz kendisinden nasihat ister ve şu konuşmalar olur:.Hz.Veysel karani :
-Bu Halk seni bilir mi?
-Evet bilir.
-Öyleyse sen seni halka unuttur.Allah Teala'nın seni bilmesi yeter.
-Ya üveys bana nasihat et!
-Ya Ömer Allahteala'yı bilirmisin?
-Elbette bilirim.
-Başka şeyler de bilirmisin?
-Evet,başka şeyler de bilirim.
-Diğer bütün bildiklerini unut,Allah Teala'yı bilmen sana yeter.
-Ya Üveys bana nasihat et!
-Ya Ömer,sözün Zikrullah,özün fikrullah,bakışın ibretullah olsun.
-Ya Üveys.bana nasihat et!
-Ya Ömer!Hubbu fillah,Buğzu fillah yap(Sevdiğini Allah için sev.sevmediğini Allah için sevme)
-Ya Üveys bana nasihat et!deyince Hz.Üveys:"Siz beni Allah'ın zikrinden geri koyacaksınız,diyerek çekip gitti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder