27 Kasım 2015 Cuma

GARİP GEVHERİ

Kayseri-Sivas toprağının insanı ve Resulullah sevdalısı.Efendimizin kabrine gidip ziyaret etmek ister ama yoksulluk ve fakirlikten fırsat bulamaz.Hacca giden bir komşusi ile Cenab-ı Peygamber'e selam gönderir.Ziyaret esnasında bu şahıs Aşık Gevheri'nin selamını arz ederken Ravza-i Mutahhara'dan bir ses gelir ki:"Aleyküm selam.Gevheri'nin selamını aldım kabul ettim.Benim de selamımı Gevheri'e ulaştır".Hacı memlekete döner,ancak gevheri ağır hastadır.Ateşler içinde ruhu teslim edecek.Hacı ,olayı anlatır ve efendimizin selamını söyleyince hasta aşık şifa bulur sıçrar kalkar ve şu şiiri söyler:

Emanet etmişsin geldi selamın
Şevketli sultanım Aleyküm selam
Aldı tazim ile bu ben gulamın
Ey şah-ı hubanım aleküm selam
     Müyesser olur mu ruyunu görmek
     Acep olur mu ki vaslına ermek
     Gâhi gâhi böyle selam göndermek
     Keremdür efendim aleyküm selam
Lutf edip hatırım ele almışsın
Hasretinle yandığımı bilmişsin
Duydum ki,mürüvvet kani imişsin
Dertlerimin dermanı aleyküm selam
     Umarım efendim mürüvvet senden
Uğruna geçmişim can ile tenden
Demişsin gedama selam et benden
Berhudar ol canım aleyküm selam
     Geçirdin boynuma aşkın kemendin
     İyi ki anmışsın bu derd-i mendi
     Kuluna selam etmişsin Efendim kendin
     Derdine dermanım aleykümselam
Bilmezim bu dil-i biçare netsin
Hicr-i firakınla ya kande gitsün
Selam eylemişsin Hak selam etsün
Sana ey cananım aleyküm selam
     Hasta idim beni getirdin cana
     İhtiyaç kalmadı gayri Lokman'a
     Selamın şifa verdi bu hasta cana
     Gönlümün sultanı aleyküm selam
Aziz iltifatın rayegan etti
Ateş-i sinemi gülistan etti
Mahzun Gevheri'yi Şaduman etti
Ey gonca dehanım aleyküm selam
  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder