3 Haziran 2023 Cumartesi

ZEYNEP KAMİL HASTAHANESİNİ YAPTIRAN

 Vaktin Padişahının annesi..küçüklüğünden beri namazını orucunu bırakmamış,haccını eda etmiş.Şeyhulislam'ı çağırır:"Hocam, benim amel yönünden bir borcum yok.iyiliklerde yapıyorum.Bana bir formül verseniz de Resulullah'ı rüyamda görsem".Şeyhulislam buyurur ki:"Sultanım.Haydarpaşa tarafında bir kadın doğum hastahanesi yaptırsanız" deyince Padişahın annesi emir verir orayakadın doğum hastahanesi yaparlar.lüks şekilde inşa edilen bu hastahanenin çatal bıçakları Viyanadan getirtilir.Hastahane açılır.Bir müddet sonra Zeynep kamil hanım, Şeyhulislam'a sorar:Hastahayi yaptırdım amma Resululah7ı göremiyorum" deyince Şeyhulislam ;Hastahaneyi ziyaret etmesini ister.Padişahın annesi kayığa biner Hastahaneyi baştan aşağıya gezip hastaların halini sorar.sonra bir doğumhanenin önünde bir kadın çığılığı duyar,nedir der?.Doktorlar derler ki Bir ermeni kadın doğum yapıyor.Ses kesilince Padişahın annesi içeri girer, Yeni doğan çocuğu yıkıyorlar.Kadını tebrik eder.Bir isteğin varmı der.sonra hastahane ziyareti biter saraya döner.O gece Resulullah efendimizi rüyasında görür:Efendimiz (SAV) ona der ki:"Hastahaneyi yaptırdığından dolayı değil, bir ermeni kadının yüzünü okşadığından dolayı senin rüyana teşrif ettim" buyurur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder