10 Haziran 2023 Cumartesi

KUS BİN SAİDE

 Efendimize peygamberlik gelmeden önce vefat etmiş, ehli tevhide inanmış birisi idi.Efendimizin peygamberliğini insanlara müjdeleyenlerdendir.Iyad kabilesinden bir heyet Efendimizin yanına gelmişti.Efendimiz onlara sordu;"Hanginiz Kus bin Saide'ye ulaşmıştır, tanımıştır?" diye sordu.Heyettekiler hepimiz biliriz vefat etti dedidelr.Efendimiz buyurdu ki;Sankidün gece gibi hatırlıyorum.Ukaz panayırında kızıl tüylü bir deve üzerinde vaz eylerdi.Hoş nasihatlar yapar, Hak Teala'nın bir olduğunu ve ona iman etmeyeçağırırdı.Bir çok beyitler okurdu hatırlamıyorum" buyurdu.Hazır olanlardan birisi müsade istedi veonun beyitlerinden bazılarını okumak istediğini söyleyince izin verildi.O şahıs şu beyitleri okudu:

Önce gelip geçenlernde bize ibrat alacak şey çokdur.Öölüm ırmağının girecek yerleri var ama , çıkacak yeri yoktur.Büyük küçük hep göçüp gidiyor.Giden geri gelmiyor.Katıyetle anladım ki , herkesin başına gelen benim de başıma gelecek, ben de öleceğim"

Efendimiz SAV o topluluğa sordu.Kus bin Saide'nin iimanını alametlerinden bir şey söyliyecek var mı?.Bir kişi şöyle anlattı:"Ya Resulullah.Memleketimizde bir dağın başına çıkmıştım.Bir derede sayısız hayvan ve kuş toplanmıştı.Kus bin Saide bir çeşmenin başında elinde asası ile durmuş.Yeri göğü yaratan Allah hakkı için kuvvetlilerin zaiflerden önce su içmesine müsade etmem.Önce zaifler sunra kuvvetliler su içeceklerdir diyordu.Seni insanlar için peygamber olarak gönderen Allah'a yemin olsun ki gözlerimle gördüm.O hayvanların ve kuuşların  kuvvetlileri, bir tarafa çekilmiş zaiflerin su içmelerini beklemekte idi.Sonra kuvvetliler su içtiler.Hayvanlar ve kuşlar Kus bin s<aidenin yanından gittikten sonra ona yaklaştım.Baktım iki kabir arasında durmuş namaz kılmakta idi.Bu kıldığın ne namazıdır dedim.Araplar bunu bilmez.Bu öyle bir namazdır ki göklerin ve yerin yaratanı için kılarım. Lat ve Uzza'dan başka ilah varmıdır? diye sordum.Ben böyle deyince titredi ve rengi değişti ve :Benden uzak dur.Şüphesiz göklerin ilahı vardır.Onun şanhı yücedir.Bütün mahlukatı o yarattıve onları tertip etti.Güneşi aydınlatıcı, ayı nurlandırıcı ve yıldızları zinet kıldı.Sonra sordum:Niçin iki kabir arasında ibadet ediyorsun? diyesordum.Bu iki kabirde yatanlar benim dostlarım idi.burada ölümden onlara erişen şey banada erişsin, ben de burada öleyim diye beklerim dedi.Sonra şöyle dedi:Yakında bu taraftan hak erişecek diye Mekke'yi gösterdi.O Hak endir? diye sordum.Lüveyy bin Galip neslinden bir kimsedir.sizi ihlasa(tevhide) davet eder.ebedi hayata, bitmeyen nimetlere davet eder.Onun davetini kabul ediniz.Eğer ben onun zamanına kadar hayatta kalsaydım en önce ben ona iman ederdim, dedi.

Peygamber efendimiz,bunları anlatan kimseye Çok güzel söyledinKus bin Saide öyle bir kimsedir ki Alla hTeala onu kıyamet gününde yalnız bir ümmet olarak diriltir, buyurdu.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder