20 Haziran 2023 Salı

BEŞİKTE İKEN KONUŞANLAR

 Beşikte iken konuşan kişilerden bilgi olarak nakledilen sayı 13 kişidir.Bu çocuklar:

1-Nuh (a.s).Doğduktan hemen sonra konuşmuştur.Anası onu bir mağrada dünyaya getirdikten sonra kendisi ve çocuğu  için etrafından endişelenerek bir müddet onu orada bırakıp gtmek zaruret olunca endişelenmiş giderken:"VA-Nuhah=Eyvah ya Nuh" dediğinde Hz.Nuh annesine :"Ey anneciğim benim için kimseden korkma ! Beni yaratan beni muhakkak muhafaza eder" demiştir.

2-)İbrahim peygamber..Doğum akabinde iki ayağı üzerine doğrulup LA İLAHE İLLALLAHU VAHDEHU LA ŞERİKE LEHU LEHÜL MÜLKÜ VE LEHÜL HAMDÜ ELHAMDÜLİLLAHİ ELLEZİ HEDANA LİHEZA demiştir.

3-Yusuf Peygamber anasının karnında iken konuşup " Ben uzun bir müddet babamdan ayrı düşecğim" demiştir.Anası bunu Yakup peygambere söyleyince Hz.Yakup:"bunu gizli tut" demiştir.Bir defasında da Yusuf'un anası aksırınca  Yusuf anasının karnında "Yerhekümullah" dedi.Orada hazır bulunanların cümlesi bu sesi işitti.

4-)Hz.Musa..Anası onu dünyaya getirdiğinde düştüğü yerdeoturup:Ey anacığım Firavundan korkma .Allah bizimle beraberdir" dedi.

5-Hz:Yusuf'un beraatına sebeb olan şahit.Züleyhanın nefsinden yararlanma isteği üzerine kapının ağzında Mısır veziri ile karşılaşınca Yusuf kendisine isnat olunan iftiradan beraat etemsi için Allah7a yalvardı.Orada beşikte Zülmeyhanın dayısının oğlu olan üç aylık bir çocuk vardı.Hz.Cibril nazil olup bu çocuğu beşiğe oturtturdu ve "Yusufun müberra olduğuna şehadet et" dedi.Çocuk beşikten kalkıp vezirin önüne kadar yürüdü geldi veşehadet etti.Ayeti kerimenin lafzında "Kadının akrabasından olan bir şahit şehadet etti" diye ifade olunan şahid bu çocuktur.

6-Firavunun kızına hizmet eden ve onun başını tarayan hizmetçi kadının çocuğu.

Kadının müslüman olduğunu anlayan kız, durumu babası Firavun'a iletti veFiravun iman eden kadının kaynar su kazanına atılmasını istedi.Kadının kucağında süt çocuğu vardı.Kazanın başına gelince anne tereddüt etti.Çocuk dile gelip annesine :"Sabret anacağım, muhakkak kisen Hakk üzeresin" dedi.

7-Yahya peygamber

8-Hz.Meryem  

9-Hz.İsa (beşikte konuştuğu Ali imran suresi 46 ayet)

10- Rahip Cüreyc kilisesinde kendi halinde ibadet eden bir münzevi idi.Beni İsrail kızlarından birisi "Onun başına bela olacağın" diye yemin etti.Rahib'e nefsini teklif etti.Rahip kabul etmedi.Kız gidip Cüreyc'in kilisesinin civarında koyun otlatan bir çobanla birlikte oldu ve hamile kaldı.Ondan bir çocuk doğurdu sonra:"Bu çocuk Cüreyctendir" deyince Cüreyci dövdüler ve kilisesini yıktılar.Cüreyc namaz kıldı  ve çocuğun yanına gitti.başına elini koyarak "Seni yaratan Halık'ın hakkı için söyle ey çocuk, baban kimdir?.Çocuk Allah7ın izniyle dile gelip "Babam filan çobandır" dedi.Dövenler Cüreycden özür dilediler ve kilisesini tekrar yaptılar.

11-Peyamber Efendimiz (SAV).VEladet senelerinin ilk anlarında konuşmuş ve ilk söylediği söz şu olmuştur:"ALLAHÜ EKBER KEBİREN VEL HAMDÜLİLLAHİLLEZİ KESİREN VE SÜPNHANALLİ BUKRATEN VE ASILA

12-Mübarekül Yemame

Bir sahabiden nakledilmiştir.Peygamberimiz Mekke' de iken bir gün bir eve girdim.Resulullah7ın orada olduğunu gördüm.Bir adam bir günlük çocuğunu hırkaya sarmış Efendimize getirmişti.Resulullah :"Ey çocuk , söyle ben kimim?" dedi.Çocuk talakatli bir lisanla :"Sen resulullahsın" ddei.Resulullah :"Allah seni mübarek kılsın buyurdular

13-Muhyiddin Arabi hazretlerinin kızı

"Kızım Zeynep'e bir defasında henüz süt çocuğu iken sordum:Helallığı ile cima ettikten sonra inzal vakı olmayan erkek hakkında ne buyurursun?.Kızım hemen cevap verdi:"Gusletmesi lazımdır".oradabulunanlar bu işe taaccüb ettiler.Sonra ben Hac için kızımdan ayrıldım.bir sene onu görmedim.Validesine de Hacca gelmesbi için izin vermiştim.Şam hacıları ile beraber geldiler.Kızım deve üzerinde anasını emerken benonu  görmeden o beni görmüşx ve "Şu babamdır" demiş  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder