6 Haziran 2023 Salı

EFENDİMİZ(sav) 'İN EHLİ KİTAP KAYANAKLARINDAKİ VASIFLARI

 Sahabeden Cubeyr bin Mutsim hazretleri şöyle anlatmıştır.Peygamber efendimiz, risaletini insanlarabildirince kavmi ona çok eziyet etmeye başladı.Ben, Peygamber efendimizin Kureyş tarafından kısa zamanda öldürüleceğini zan ettim.Hemen Mekke'den ayrılıp şam tarafına gittim.bir kiliseye vardım.oranın rahibi, etrafındaki adamlarına beni misafir etmelerini söyledi.Üç gün sonra büyüklerine benim gitmediğimi söylediler.Bunun üzerine rahip beni yanına çağırdı ve Sen pharem ehlindenmisin, yani Mekkelimisin diye sordu.Evet oralıyım dedim.Sen orada peygamberliğini bildiren zatı tanıyormusun , dedi.Evet diye cevap verince , elimden tutup beni bir odaya götürdü.Kilisenin duvarlarında pek çok insan resmi var idi.Bana, bu resimlere bak o peygamberin resmi var mı ? dedi.Baktım ve yok dedim.Beni daha büyük bir odaya götürdü.O odanın duvarlarında dapek çok insan resmi vardı.Rahip bana, bu odadaki resimlere bak onun resmini burada görürsün dedi.Baktım,Resululah7ın resminin yanında Hz.Ebu bekir'in de resmi var idi.İçimden hangisi olduğunu göstermiyeyim , bakalım rahip ne diyecek diye düşünürken , elimle göstermedim.Bunun üzerine rahip kendi eliyle işaret ederek  bu resmim midir dedi.Ben de evet, Allah hakkı için şehadet ederim ki O'dur dedim.Rahip, şehadet ederim ki bu sizin peygamberinizdir, dedi.Yanındaki Hz.Ebubekir'in resmini göstererek bu da O'nun halifesi olacaktır, dedi.Ben dünyada aslına bu kadar benzeyen resim görmemiştim.Rahip bana, sen onun öldürüleceğinden korkuyorsun dedi.Ben zan ediyorum ki şimdiye kadar onu öldürmüşlerdir, dedim.Rahip dedi ki;Vallahi onu kimse öldüremez.Fakat o kendisini öldürmek isteyenleri öldürür.Allah Teala onu düşmanları üzerine muhakkak galip getirecektir, dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder