2 Eylül 2021 Perşembe

ŞIH NECATİ EFENDİNİN ŞECERESİ

 İslahiye Haltanlı'da yaşamış,Şıh Necati Efendi'nin soy ismi Ak olup , tasavvuf yolunda Tekparti rejiminin eziyetlerni çeken bir zat olup on yıl sürgün'de kalmıştır.En küçük oğlu mehmet Akif Ak Adana İmam hatip Lisesi mezunu olup,İstanbul'da Mali müşavirlik yapmakta idi.Gazeteci ve hikaye yazarıdır.

Şıh Necati hazretlerinin dilinden şecereleri:

"Soy ve Sebebi Sülukumuz"

Hasep neseplerim kimden geluptur/Tarikatın dahi kimden oluptur/İdem ihvanlara birbir beyanı/Taki anlayalar zahir nihanı.

Ceddimiz şeyh Musa efdal mükerrem/Onun ceddiÖmer Guruki ağzam/Fatıma kızı Ümmü Gülsüm adı/Alıp ömer ona oldu damadı.

Ömer neslinden çok Seyyid geluptur/Ki ırk ile bize vasıl oluptur/Silsilemiz tahiredir seraser/Ceddimiz Ahmedi muhtar dilaver.

Bihamdillah destgirim olup ol/Anın dergahına açtım açık yol/Elimde hücceti burhan şeriat/Hakikat iline tutdum tarikat 

Hicri sene bin üçyüz kırka irdi/Elime bir aşık kitabı girdi/Yazıcızade muhammed kitabı/Çok okudum andan buldum sevabı.

Dedem Nakşibendi dersin çekerdi/Allah deyu gözünden yaş dökerdi/Der idi oğlum ol bana gümansız/Kimse cennete giremez çobansız.

Pirlerin himmetin alıp çalışsan Tarikat erkanına görüp alışsan/Derdim benim şeyhim Yazıcızade/Beni irüştürür ol murada.

Ağlayup kitabı okurdum her an/Bağışlardım onunruhuna Kur'an/Sene üçyüzelli ikiye erdi/Yaşım yirmisekizi bitirdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder