19 Eylül 2021 Pazar

HER İKİSİ DE İMTİHANDA İDİ

 Ehli şeriatın birisi bir dervişe bir hadise hakkında fikrini sorar.Hadise şudur:Adamın birisi, ölü olan anne ve babasına hatim indirtmek ister.Bu nedenle Mahallenin camisine yahutta mahallesindeki bir kur'an kursunun yetkilisine giderek meramını anlatır.Görevli peki der.Filanca zamanda bu hatimler biter der.O vakit geldiğinde hatim sahibi gider.Hatmin duası yapılır.Hatim sahibinin içinden şu geçer durumu da çok iyi olmadığı için hatim başına hoca efendi'ye yirmi liradan kırk lira para vermektir.Cüzdanını çıkartır hocaya bir yirmi lira uzatır birde yüz lira uzatır.Verdiği yüz lirayı yirmi lira sanmaktadır.iş bitip evine geldiğinde cüzdanına bakar ki parası eksik.O zaman aklı başına gelir hoca'ya yirmi yerine yüz lira vermiştir.Bu yanlışlığın düzelmesi için hocaya giderek durumun anlatır:Ben size kırk lira vermek isterken yanlışlakla bir yirmi birde yüz lira vermişim.Paranın üstünü geri ister.Hoca der ki:"Olmaz,verilen şey geri istenmez!".

Hadiseyi anlatan ehli şeriat, dervişe der:"Sen ne düşünmektesin?".Derviş Hakk'ın verdiği ferasetle der ki"İkisi de imtihanda.Hoca paranın üstün verse idi hatim okutturanın gönlünü hoş edecekti.Hatim sahibi sabır edip parayı istemeseydi daha fazla bir ecre nail olacaktı",.Derviş bu hadiseyi kendisine anlatan ehli şeriat adama der ki:Sen ne düşünmektesin?.Ehli şeriat hocalar hakkında hüsnü zan beslediğinden "Zaten o paranın tamamını hoca efendi o şahsın anne ve babası için kurs talebelerine harcamıştır"

Bugün Diyanet teşkilatı camilerimizde sürekli para toplamaktadır.Caminin ihtiyaçları, kurs talebelerinin ihtiyaçları v.s ad altında.Diyanet teşkilatı bu hususta o kadar ısrarcıdır ki bir anlamda bu noktayı dinin bir vecibesi olarak addedip istemektedir.Bazı cami görevlilerinin toplanan bu paranın içinden "Bizim hakkımız" diyerek bir takım paralar aldıkları da sabittir.Dinin o mübarek makamlarını Kürsüyü, mimberi para toplamak işinde kullanmaktadırlar.İstedikleri için de (el açtıklarından) Hakk Teala izzetlerini yarım yapmıştır. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder