30 Eylül 2021 Perşembe

AŞIK HASAN AMCA

 Anlatan Hasan Hüda hazretlerinin Hatice kızından doğma  torunu. Aşık Hasan Amca, Hasan Hüda hazretlerinin arkadaşı. Bu zat kendi halini şöyle anlatmış: "Ben gençliğimde darbuka çalardım ve darbukama resmen aşıktım. Şimdi yıllar sonra elime verseniz yine aynı aşkla çalarım dedi. Hasan amcanın bir arkadaşı: "Yeter epey çaldın, bundan sonra azıcıkta ahirete çalışalım der. Beni Mevlevi dersi almam için Metli Dede'ye götürdü. bana yasak çıktı artık darbuka yok bırakacaksın dediler aldık dersi geldim eve darbuka bana bakar bende ona dayanamadım günlerce ağladım çok zor oldu bırakması ama bıraktım aldığım dersin tadı da çok tatlıydı dedi. Aradan yıllar geçti bir rüya gördüm bana dediler ki al hasan şu bağlamayı çal almam dedim al dediler defalarca ısrar ettiler en sonunda onlara kızdım ben darbukayı zor bıraktım bide bağlamaya mı alıştıracaksınız dedim reddettim sabah uyandığımda çok üzüldüm Haticem keşke alsaydım bağlamayı meğer ben aşık olacakmışım almadım bağlamayı korktum birde buna alışırsam dedim zarar ettim dedi. Öyle bir aşıktı ki bize geldiği zaman kapının zilini çalar annemden müsaade ister evimize girerken anneme beyitler okurdu. Anneme sordum bu kadar şiiri nerden ezberliyor annemde o aşık içinden geliyor derdi. Sazı almadığı için pişman olmuş ağlamış. Derdi ki "Hatice kızım bugün darbukayı alsam elime aynı aşkla çalacağım o yüzden hiç almam" der gülerdi. Hasan amcanın konuşurken bile sürekli beyitlerle konuşurdu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder