18 Eylül 2021 Cumartesi

NECİB SULTAN'DAN

 Dörtyolda yaşamış 1994 yılında dünyayı değiştirmiş Ziya Efendi hazretleri ile alakalı şunları belirtti:Ziya efendi rahatsızlığı nedeniyle dervişleri tarafından dışarıdaki doktorlara götürülmekte idi.ben Dervişlerine belirtmiştim:"Mübareğe bir mersedes araç alın,gidip gelirken sarsılmaz.Hatta bende maddi olarak katkıda bulunayım" deyince Dervişan nezdinde bu söz yanlış anlaşıldı:Onlar düşündüler ki "Mürşidimizden sonra yerine kendi geçmek istiyor ve hazır mersedes bir arabaya sahip olmuk istiyor" diye.Halbuki seyyid Ali baba rahmetullah ,Fırıncılık yapan Foter Mehmet isimli bir şahısla bana haber göndermiş"Bu akşam,Foter Mehmetin evinde akşam yemeği yiyeceğiz.Ziya efendi de bulunacak.mutlaka gel" diye.Bu haberi getiren gün içinde yarım saat aralıklarla iki defa daha geldi.ben anladım ki Seyyid Ali baba hazretleri emaneti devir edecek.Hemen Terzi dükkanımın darabasını indip evime gittim ve davete icabet etmedim.Asıl gayem nefsimden ferağat ederek irşad görevinin Ziya Efendi'ye verilmesi idi.

Son zamanında kayseri'ye hastahaneye gitmeden beni çağırttı ve bana "Bir diyeceğin varmı ? diye sordu.Ben "Yok" dedim,senin bir diyeceğin var mı? dediğimde bana :Yerime oğlum.....'ı yetiştirdim dedi.Ben "O olmaz kapını bekleyen .... Daha uygun dedim.Son görüşmemizdi.Vefatından sonra yerine benim belirttiğim oğlu baktı ancak üç-beş ay sonra dünyayı değiştirdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder