1 Mart 2021 Pazartesi

BEDENİMİZE GELEN ZARARLAR

Geçmiş devirlerde su dağıtan bir saka Evliyaullah'dan bir zat'a içmesi için su tasını uzatır.Hazret uzunca bir zaman bekler.Saka,"Edendim içmeyecekmisiniz?" deyince Hayır içeceğim.Ancak tasın üzerinde bir sinek var.Onun suyunu içip gitmesini bekliyorum.Sabr ederim ki ta ki o sinek suyu içe ki sonra ben içem.Zira Hakk7ın dostları başkalarına zahmet verip nesne içmezler.Evvel ben içersem onun içme arzusu ona zahmet verir.Başkasının iştahı var iken ben bu suyu içersem su benim bedenime zarar verir".

"Başkasının iştihası(isteği) var iken" sözünü hayatımıza uygular isek çıkan sonuçlardan birisi de şudur:Pazarlıkla bir adamdan bir mal alırken,mümkün olduğunca fiyatı kırarak daha hesaplı almaya çalışırız.Bizce bu hareketi ticaretin bir gereği sayarız.Hatta ne kadar uuygun fiyata alıp,karlı olmakla övünürüz.Nefsimiz bundan memnun kalır.Satın için düşünülürse satan kişi belki o anda fakru zaruretten dolayı bu satışı yapmaktadır ve sattığı malın içinde gözü kalmıştır.Bu hadiseden dolayı bedenimize isabet edecek hastalığın sebebini çözemeyiz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder