24 Ekim 2020 Cumartesi

ŞEYTANIN DOĞRU SÖZÜ

Rahibin birine din derdi vurdu ve iki kapılı manastırda bir köşeye çekildi. Halkın yüzüne sohbet kapısını kapadı. Halktan ayrı kalarak halvete çekildi. Şeytan her ne kadar sağ sola koştuysa da yolunu kesmeyi başaramadı.Bir gün manastırın kapısını çaldı.Rahip içeriden seslendi: Kimsin, niçin kapıyı çalıyorsun? Şeytan dedi ki:"Ben İsa'yım, arştan sana dininde kılavuz olmak için geldim." Rahip dedi ki:Ben onun dinini öğrendim. Gözümü onun nuruyla aydınlattım. Eğer önceki dinin aynısını getirmişse, faydasız bir iş yapmış. Başka bir din için nüzul etmişse, onun bu yeni dinini asla kabul etmem" Şeytan tüm hilelerinin faydasız çıktığını görünce bağırdı:"Ben İblis'im. Fakat sen benim hilemden güvendesin. Doğru ve yanlışa dair ne sorarsan, sana doğrulukla cevap vereceğim".Rahip dedi ki:"Ben senin hilenden haberdarım. Senin konuşmanı istemiyorum". Şeytan utanç içinde geri dönünce rahip arkasından seslendi:Ey eğriliği adet edinen sana iki soru soracağım doğru cevap ver:Bu geç yıkılacak taifeye ne zaman el uzatırsın?" Şeytan dedi ki: Öfkenin karanlığından göz ve kalp perdeleri kapandığı gün. Bilgi ve görüşlerinin azaldığı, dindarlık bellerinin büküldüğü gün. Çocukların birbirlerine fırlattıkları toptan nasıl memnun olurlarsa benim sopamın önünde öyle olurlar" Öfke ve din derdinden uzaklaşmak en kuvvetlileri helak eder.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder