28 Ekim 2020 Çarşamba

NAZ EHLİNİN İSTEME TARZI

Hak Teala'nın naz ehli kulları vardır. Bunları sadece kendi bilir. Niyaz ehli kulları vardır. Bunlar çoktur. Hz.Beyazid bir hadise yaşamıştır. Kabe'nin avlusunda bir adam abayı başına çekmiş yatar bir vaziyette görür. Yatan adam kalkıp oturuyor, diyor ki: "Ey Allah'ım! Benim karnım acıktı, bana yüz dirhem helva ve bir ekmek, bir saate kadar gönder. Eğer göndermezsen , ismin hakkı için bu beytindeki kandillerin hepsini şu değneğimle vurur kırarım" dedi. Hz. Beyazid bir saat bekleyeyim ne olacak dedi. Saat tamam olmadan , bir hamal elindeki helva ile ekmeği önüne koydu. Bu adam yedi, karnını doyurdu,tekrar yattı. Hamal artanı götürdü. Hz. Beyazid levhi mahfuza nazar etti bu adamın adını göremedi.Hak Teala'ya yalvardı:"Ya Rabbi bundaki hikmet nedir?"Zat-ı izzetten cevap geldi:"Ben beni sevenlerin ismini levhi mahfuza yazdım, benim sevdiklerim vardır. Onları da benden başkası bilmez. Ben isterim ki , onlar bir dua etseler de kabul etsem, derim. İşte bu da bunlardan biridir. Herkes benden niyazla yalvarma ile ister. Bu da benden böyle naz ile ister" buyurdu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder