31 Ekim 2020 Cumartesi

KALDIRMAK MÜMKÜN MÜ?

Necib Sultanım anlatmıştı. Hasan Hüda hazretlerinin huzurunda otururken Hacı Bekir amcanın kalbinden ne geçmiş ki Hasan Efendi onun yüzüne bakarak "Kaldırabilecek misin?" dedi.Biz bir şey anlamadık. Bir müddet sonra hazret "Düşün de cevap ver" dedi. Bu hadiseden sonra hacı Bekir Uzun'a sordum: Hayırdır ne oldu. Hacı Bekir amca anlattı: Mübareğin huzurunda iken içimden geçti ki "Bunlar Allah'ın mübarek kulları.Bana bir yetki verseler de ben hastalara okusam da şifa bulsalar" Bu duygular geçince mübarek "kaldırabilecek misin" dedi, anlayamadım. Necib Sultanım buyurdu ki:Hacı Bekir! Ben izah edeyim. Hak Teala sana böyle bir hal bahşetti. Okuduğun kimselerden para almamaya niyet ettin. Ancak şu kadar sayıda kişiye okuduğun vakit bir kurban kesmen lazım" deyince Hacı Bekin amca:Efendim.benim o kadar kurban kesecek imkanım yok" der. Necib Sultanım buyurmuştur ki: insanların hastalığına şifa niyetiyle bu tür okuma yapan kimseler eğer belirli sayıda kurban kesip muhtaçlara dağıtmaz ise bir çok hastalığa duçar olurlar amma hastalığın kaynağını bilmezler.Bu nedenle Hasan Efendi hazretleri "Kaldırabilir misin?" buyurdu. NECİB SULTANIM YİNE SÖZÜNE DEVAM etti: Gaziantepli Bilal Baba hazretlerine bağlı olan Ahmet Can, hastalara okumaya başlayınca,hanımın akrabası olmakla dedim ki:Her okumada bari bir horoz kes(kan akıt)demiştim. Pek aldırış etmemiş.bir gün düz yolda giderken yüz üstü yere kapaklanıp eli yüzü yırtılınca aklına bu nasihatim gelmiş ve hemen bir kan akıtmıştı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder