17 Ekim 2020 Cumartesi

BABASIZ YARATILANLAR

Peygamberlerden üç tanesinin Hak Teala tarafından babasız yaratıldığı rivayet edilir.Hz.Adem peygamber,Hz.İsa (a.s) ve Hz.Yahya peygamber.Hazret-i yahya(a.s) ın babası olarak Zekeriya peygamber gözükse de ,Kur'an da bunun kıssası anlatılır.Hz.Zekeriya:"Dediki YaRabbi Zevcem kısır olmuştur.Bende ihtiyarlıktan son yaşa yetişmiş olduğum halde benim nasıl oğlum olabilir? Rabbim buyurdu ki:Öyledir.O bana kolaydır ve muhakkak ki ben, seni bundan evvel yaratmıştım.Halbuki sen hiçbir şey değildin"(Meryem suresi ayet 6-9). HakTeala "öyledir" diye tasdik etmesi onda çocuk olmaz.Ben lütfumdan vereceğim.Hz.Adem7i,Salih peygamberin devesini yoktan babasız verdiğim gibi demektir.Evet öyledir deyince kesinlikle olmaz demektir.Hak Teala sebebsiz yaratacağını söylüyor. Babasız doğan evcliyaullah için Veysel karani hazretleri,Muhyiddin İbni Arabi hazretleri olduğu söylenir.İbni Arabi hazretleri için ise ,Babasının Abdülkadir Geylani hazretlerine gelip evlat niyaz etmesi üzerine Hz.Abdülkadir'in levhi mahfuza nazar ederek orada evlat kaydı olmadığını görünce kendi sulbünden gelecek bir evladı o talep edenin sulbünden gelmesi için Hak teala'ya dua etmesi sonucunda Hak Teala'nın bu duayı kabulettiği ve Muhyiddin isminin söylendiği rivayetedilir.Hz.Abdülkadir sırtını o şahsın sırtına dayadığı ve İbni Arabi'nin babasının :"İki omuzum arasından sıcak bir şeyin aşağı doğru indiğini hissettim" demiştir.Bir zaman sonra İbni Arabi biyolojik babası ve annesinden dünyaya teşrif etmiştir.HzYahya ve Hz.Muhyiddin7in zahirde babaları var ancak Hakteala gaibden lütfetmiştir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder