6 Şubat 2020 Perşembe

NAMAZ BİTERKEN SELAM VERMEK

Namazı bitirirken "Esselamü aleyküm ve rahmetullah" deriz. Bu selamı meleklere veririz. Zira melekler, bizim ruhumuza ibadet etmek,namaz kılmak duygusunu verdikleri için bizim irademiz namaz hususunda harekete geçer."Ey melekler, sizin güzel ilham ve davetinizden dolayı bende bu namazı kılmak ihtiyarı harekete geldi. Allah'ın ismi-Selam ile tecellisi ve rahmeti sizin üzerinize olsun.
Aksi durumda,şeytan nefsimize verdiği vesvese ile kötü olan işleri yapmaya nefsimizi sevk eder. Bu günahı işlediğimiz vakit pişman olup "Şeytana lanet" diye lanet okuruz. Şeytan ve melek, gayb perdesi arkasında iki zıd fiili icra ettirmek için ihtiyarımızı harekete geçirirler.
İbrahim suresi 14/22 ayetinde buyrulur:"Yevmi ahirette emri ilahi kaza olunduğu vakit şeytan der ki:Muhakkak Allah Teala size va'd-i Hak ile va'detti veben size hilafet va'dettim. Halbuki benim için sizin üzerinize cebir ve kuvvet yok idi, ancak da'vet ettim. Siz de icabet ettiniz. Binanaleyh bana levmetmeyin ve nefislerinize levmedin. Ne ben size yardım edebilirim, ne de siz bana yardım edebilirsiniz"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder