24 Şubat 2020 Pazartesi

EHLİ KEŞF OLAN EVLİYA

Ehli keşf olan evliya halkın her türlü ayıbına muttali olur ve Hakk'ın "Settar" ismine mazhariyetleri itibarıyla onu yüzlerin vurmayıp münasip vesileler bularak onları örter ve onları kabahatlerinden vazgeçirmeye çalışırlar.
Necib Sultanım anlatmıştı :Dervişi olmayan bir şeyh efendi vardı. Zaman zaman dükkanıma uğrardı. Çok vird çekerdi. Bana da şu iş için şu virdi çekmemi önerirdi. Ben hiç tevessül etmedim. Bir gün geldiğinde bana:Senin ahvalinden bir türlü işaret alamadım dedi.Sen benim ahvalimden işaret aldın mı? diye bana sordu. Ben sükut geçtim. Zira bir önceki gece manada o zatla birlikte dolaşmaktaydım. Caddeden gezenlerin bazıları ona selam vermekte idi. Bazıları selam vermiyorlardı. Kendisine rüyamda sordum:Niçin bazıları sana selam vermiyor? deyince üst rütbeliler alta selam vermek zorunda değil"dedi. Ben rüyanın bu kısmını anlatmadım. Anladım ki "Şeyh" lik bir askeri rütbedir. Ancak "Rütbeli" onbaşıdan başlar mareşale kadar devam eden bir kavram imiş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder