14 Ekim 2019 Pazartesi

EVLİYAYI İMTİHAN ETMEK ÜZERİNE

Şam ülamasından Abdullah isimli bir zat nakleder ki:İlim tahsili için Bağdat'a gittim. Nizamiye medresesinde ilim tahsil eden İbni Sekka isimli bir arkadaşım vardı. Bağdatta zamanın  gavsi olduğu söylenen, bazen görünüp bazen kaybolan bir zatı ziyarete niyet ettik. Bize o zaman delikanlı olan Şeyh Abdülkadir Gaylani de katıldı. Yolda giderken İbni sekka dedi ki:"Ben ondan, onun bilemeyeceği bir mesele sorayım". Ben  dedim ki:"Ondan bir mesele sorayım bakayım nasıldır?" Şeyh Abdülkadir dedi ki:"Maazallah ki ben ondan bir şey sorayım. Ben huzuruna varıp, onun berakatına muntazır olurum". Vaktaki huzuruna girdik, onu yerinde bulamadık.bir müddet oturduk, gördük ki yerinde oturur. Önce kızgınlıkla İbni Sekka'ya baktı ve dedi: "Yazık sana ey İbni Sekka Benden, benim bilmediğim bir meseleyi mi soracaksın? Soracağın mesele budur ve cevabı da budur. Sende küfür ateşinin alevini görüyorum"dedi. Sonra bana baktı da dedi ki:"Ey Abdullah, beni imtihan için benden mesele sorarsın ha. O mesele budur ve cevabı da budur. Dünya seni, muhakkak ki iki kulağına kadar gark edecektir, zira benim hakkımda terki edep ettin."Ondan sonra Şeyh Abdülkadir'e baktı: "Ey Abdülkadir, edebin sayesinde Allah'ı ve Resulullah'ı razı ettin, guya seni görürüm ki Bağdat'da kürsiyşe çıkmışsın ve dersin ki: "Bu benim iki ayaklarım, bütün veliyullah'ın boynu üzerinedir "Ve görürüm ki o vaktin evliyası sana İclal ve ikram için boyun indirmişler" bunu söyledikten sonra derhal nazarımızdan kayboldu ve sonra hiç görmedik. Şeyh Abdülkadır için dediği şey zuhur etti. İbni Sekka, akranına üstün olacak derecede ilim tahsil etti, halife onu elçi olarak diyarı Rum'a gönderdi. Rum imparatoru imtihan için onu hrıstiyan alimleri ile münazara ettirdi, hepsini yendi ve imparator nazarında muhterem göründü, imparatorun güzel bir kızı vardı, ona aşık oldu. İmparatordan istedi, hrıstiyanlığı şart koştular, o da hrıstiyanlığa girerek kızı aldı ve daima gavsın sözünü yad ederdi.Ve beni zorla Şam vilayetine vakıf mallarına mütevelli yaptılar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder