14 Ekim 2019 Pazartesi

ALLAH ADAMLARINI İMTİHAN ETMEK TEHLİKELİDİR

Anlatılırki muhammed Şah'ı Nakşibent hazretleri dervişleri ile otururken bir adam önüme bir sepet içinde armudu hediye olarak  getirir. Peygamber ahlakı gereği, hazret hediyeyi huzurdaki müritlerine dağıtır. "Herkes aldıkları armutları yemesin" buyurur. Hediyeyi getiren kişiye sormuş. "Bunları ne niyetle getirdin, doğrusunu söyle"O kimse de: "Efendim sizin keramet sahibi bir zat olduğunuzu söylediler ben de imtihan etmek için bu armutları getirdim. Kendi kendime dedim ki:"bu armutların iki tanesine gizlice işaret koydum,bu armutları götürdüğüm vakit adetleri veçhile hazır bulunanlara taksim ederler; eğer dedikleri doğru ise, bu işaret ettiğim armutları bana versinler". Cenabı Şah:"Bak bakalım o armutlar sana verilmiş mi? buyurmuşlar. Adam "Evet efendim, bana vermişsiniz demiş. Bunun üzerine hazreti Şah buyurur ki; "bir kimse ki, peygamber yolunda yürür, onu imtihan etmek caiz değildir. Eğer biz o armutları sana vermese idik, sen bizden yüz çevirip gidecektin ve bundan zarar görecektin"
Allah adamını imtihan etmek haşa Allah'(C.C)ı imtihan etmek demek olur. Çünkü Allah adamı "Ben bir kulumu sevdiğim vakit, onun sem'i, basarı ve lisanı eli  ve tüm kuvveti olurum"manasındaki hadis-i Kutsi'nin muhatabıdır.
Evliyayı imtihan etmek, şeytanın vesvesesidir. Böyle bir vesvese geldiği vakit "Ey Huda böyle bir zandan beni kurtar"diye akan gözyaşından secde et.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder