26 Mayıs 2019 Pazar

EVLİYA KININDAN ÇIKMIŞ KILIÇ GİBİDİR,HALK O KILICIN ÜZERİNE KENDİNİ ATAR

AVAMI HALK, EVLİYAYA KARŞI ÇIKIP ONUN SÖZ VE FİİLLERİNE KARŞI ÇIKARSA, KININDAN ÇIKMIŞ KILICIN ÜSTÜNE KENDİNİ ATAN ŞAHIS GİBİ helak olup ölür. Reşahatül Aynil Hayat isimli eserde anlatılmıştır: Hace Alaeddin hazretleri hicazda Abdülkadir Yemani hazretlerinin huzurunda iken, bir şahıs, Abdülkerim hazretlerine itiraz ile münazaraya başlar. Abdülkerim hazretleri hace Alaeddin'de dönüp:"Ey arabın gayrı olan zat, bundan beni kurtar" der. O inatçı kişi, hazrete karşı "Ben sana zulüm mü ediyorum ki 'Beni kurtar' diyorsun. Sorduğum şeyin cevabını isterim"diye edepsiz bir şekilde hareket edince: Abdülkerim hazretleri celal ile o kişiye teveccüh edip "Soracağın ne ise sor" buyururlar. Adam derhal yüz üstü yere yığılır ve Abdülkerim hazretleri ise meclisi terk eder. Bir müddet sonra o adamı ölmüş halde bulurlar. Alaeddin hazretleri buyururlar ki:"Bu vaka üzerine kendi kendime dedim ki :'Evliyaullah  şefkat ve merhamet sahibi oldukları halde, bu adam hakkında Hazretin muamelesi ne idi?' Bu hatıra üzerine Abdülkerim Yemani hazretleri buyurdular ki:"Meşayih, kınında çıkmış üryan bir kılıç gibidir. Bu halk gelip kendilerini o kılıca çarparlar. O kılıcın kesmemesi mümkün olur mu? Yoksa meşayif lütuf ve kerem sahibidirler....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder