19 Mayıs 2019 Pazar

CEMALETTİN KAPLAN

Necib Sultanım anlatmıştı.İstiklal mahkemelerinin yüzelliliklerinden Osmaniye'de yaşamış İbrahim Baba' nın bana çok yardımı olmuştu.Ziyaretine gittiğim bir zamanda Adana'da Taş köprü civarında kerestecilik yapan adananan sayılı Kereste tüccarlarından birisinden bahsederek ona selam götürmemi söyledi.Bir mübarekten bir söz duyuldumu hemen onu yerine getirmek gereklidir.Ben ertesi gün öğle vaktinden sonra Adana'ya gittim.Sora sora o dükkanı buldum.Dükkandan içeri girdim çalışanların haricinde idare bölümü gibi bir yerde bir genç ile yaşlı bir adam oturuyordu.Genç bana doğru geldi ve beni davet etti."Babam sizi bekledi amma öğle uçağı ile İstanbul'a gitmek zorunda kaldı." Masanın üzerinde takribi yüz elli sayfa hacminde yeni basıldığı belli olan kitaplar vardı.Bir tanesini elime aldım kısaca göz gezdirdim,tasavvufla alakalı toplama bilgileri ihtiva etmekte idi."Toplama bilgiler" dedim.Kitabın yazarına bakmadım.Genç olan kişi,"Oturan yaşlı kişinin eski Adana müftüsü Cemelettin Kaplan olduğunu söyledi ve bu kitapları bastırıp tanesi yirmibeşlira'dan sattıklarını söyledi.Ben de kitaplardan birisini Yaşlı kişiye uzatıp,müftü Bey bu kitabı imzalarmısınız,çocuklara hatıra kalsın diye uzattım.İmzalamayacağını söyledi.Gayri ihtiyari ağzımdan şu sözler çıktı.Ehli şeriat iken her akşam birisinin sofrasında otururken,tasavvufa geçenler ancak salih kimselerin yanında oturabiliyorlar" dedim ayrıldım.Daha sonra Cemalettin Kaplan ,Almanyaya yerleşti.O ülkedeki özgürlüklerden istifade ederek "Mehdi ye asker hazırlıyorum diye kılıçlı adamlar hazırlıyordu.Vefat ettiğinde Memleketi Erzurum'a defnedildi.Almanya'da yerine oğlu geçti".

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder