9 Kasım 2018 Cuma

YANLIŞ ANLAYIŞLAR

"Allah neyi dilediyse o oldu" ayetinde insanlar için Tembel ol,o işe sarılma anlayışı çıkartılmamalıdır.Ne yapalım,Allah ne diliyorsa o oluyor gibi çaresizlik ve tembellik algısı yoktur.Aksine "Allah'ın dilediği oluyor" buyruğundan o işe yüz hevesle sarılmayı, o işin etrafında kulcasına dönüp durmayı gerektirir.
Siyasetçinin dediği oluyor dendiğinde dermisin ki siyasetçi gelsin beni bulsunda başıma ihsan saçsın.Demezsin.Aksine siyasetcinin etrafında fır dönersin ki işini yapsın.
Bu ayetten "Buyruk,filan büyüğün, kendine gel,O'ndan başkasıyla pek az düş kalk "demektir. İşinin olmasını istiyorsan Allah'ın gönlünü yapmaya çaba harca demektir.
İnsanı çevikleştiren,çalışmasını artıran yorumlar gerçek yorumdur.Tembelleştiren,gevşeten yorumlar yanlıştır
Kur'anın anlamını, ancak Kur'an dan sor; heva ve hevesine uymayı ateşe vurup yakmış kişiden öğren.Güle kendisini tamamıyla feda etmiş yağı, ister gülyağı diye kokla, ister gül diye.
"Kalem yazdı, yazının mürekkebi kurudu bile" Bu sözün yorumu da seni, en önemli işle uğraştırmak için bir teşviktir.Demek ki kalem, her işin layığı olan tesir vardır, karşılığı vardır sözünü yazdı.Eğri gidersen kalem eğri yazar sana;mürekkebi de kurur o yazının.Doğrulukta bulunursan,kutlulukta olursun.Zulümde bulunursan kötüsün, kalem yazar, adalette bulunursan muradına erersin; kalem yazar mürekkebi kurur bile Elinle bir şey çalarsan kalem yazdı demektir.Şarap içersen sarhoş oldun gitti;kalem yazdı, mürekkebi kurudu o yazının
Kalem yazdı, mürekkebi kurudu sözünün anlamı ,benim katımda adaletle zulüm aynı değildir.Hayırla şerrin arasını ayırdım, kötüyü daha da kötüden ayırt ettim demektir
Kalem cefanın karşılığı cefadır diye yazmıştır.Vefanın karşılığı da vefadır
Bağışlanma vardır.vardır amma Hırsız bağışlansa bile canını kurtarsa da padişahın yanında vezir, hazinedar yapılır mı?Padişaha hainlik eden oğlu bile olsa başını gövdesinden ayırır onun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder