16 Kasım 2018 Cuma

TEKRARLAR

Ruhların haşrini , dirilmesini istiyorsanız,busığırı yani nefsi kurban ediniz.Şu görünen beden varlığımız bu hali alıncaya kadar çeşitlimerhalelerden geçti.Ben de cansız varlıktan öldüm, boy atıp gelişen nebat oldum.Nebat iken öldüm , hayvan şekli ile baş gösterdim.Hayvanlıktan da öldüm , insan oldum.Birdaha hamle edeyim de insan iken öleyim  böylece melekler alemine dalayım.Melek olduktan sonra meleklik aleminden geçmek , kurtulmak, ötelere gitmek gerekiyor.Çünkü Allah'dan başk her şey yok olup gitmektedir.
Birkere demeleklikten öleyim, kurban olayım da vehimvehayale gelmeyen birşey olayım."Allah'da yok olmak ve "Gerçekten de biz dönüp ona varanlardanız" diyelim
Hz.Mevlana efendimiz bunu Mesnevi-i şerifte beyan etmiştir.Bu bir seyirdir.Zahirde nasıl kişi tembellikedersesınıfta kalır, yahut çalışmadığı dersten tekrar imtihana girer yahut borçlu olarak üst sınıfa geçer.Ama mutlaka o dersin imtihanına girer.İnsan da insanlık mertebesine gelinceyekadar merhaleler geçirmiştir.Zahirde nasıl ki o sınıfın dersini veremeyen üst sınıfa geçemezse ,insanlık sınıfının dersini tamamlayamayanlar durumlarına göre ya başarısız addedilip tekrar hayvanlık sınıfından işe başlarlar yahutta insanlığı tekrar yaşarlar .Butekrarlaryüksek mefkurenin sohbetleridir.Yeniden yaratılma yahut ruhun başka bir şeyde devam etmesi denilen reenkarnasyon fikrini tasavvuf penceresinden böyle algılamak gerekir.Yoksa rastgele bir durum yoktur.Yok olmaktan kurtulmanın çaresi üst sıralara tırmanıp tüm okullardan mezun olmaktır.Diploma hak edilmedikten sonra  bir anlamda tüm çabalar sonuçsuz kalabilir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder