28 Nisan 2018 Cumartesi

VAHDETİVÜCUDA İLİŞKİN

Azizim Necib Sultan anlatmıştı:Kiliste Osman Seracettin hazretlerinin halifesiTerzi Ali efendi dörtyol'a gelmişti.Sohbetten sonra "Haydi Altınözü'ne Paslıkayadaki Talip Efendi'yi ziyarete gidelim"teklifi üzerine bir araba ile hareket ettik.İkindi yahut akşam namazını habib-i Neccar camiinde kıldık ziyaretimizi yaptık.Yemeğimizi civarda bulunan bir lokantada yedik.Yola devam ederek Talip efendinin camisine yatsı namazına ulaştık.İçeride Talip efendi'nin 60 tane dervişi vardı.Namazdan sonra Terzi Ali Efendi ile Talip efendi sohbete daldılar.Talip efendi bir ara Fena fi Derviş,Fena fi Halife  , Fena fişşeyh 'i anlatmaya başladı.Ancak sözün sonunda Vahdeti vücutcular,Fenafillah diyorlar.Bunlar Rafizi" demesi üzerine 40 yaşlarında olan ben dayanamadım.Edebe aykırı olsada Şeyh efendiye sordum:"Sultanım.siz bunu bir ayetten mi, yoksa bir hadisi şeriften mi söylüyorsunuz?" deyince Talip efendi sükutettive on dakika murakabeye daldı.Sonra,soran söylenenden ariftir" dedi.vebana "Efendi, siz buyrun izah edin" deyince ben "Sözgümüşse Sükut altındır" deyip konuyu kapattım.Gece yarısını bulmuştu sohbet bitti izin aldık döndük.aradan bir kaç ay sonra Talip Efendi'nin 60 dervişi toplu halde Dörtyol'a gelerek beni buldular.İçlerinden birisi gelerek durumu bana haber verdi ve beni camide beklediklerini söyledi.Camiye gittiğimde cami içinde bir kişinin sağ tarafta,diğer tümünün sol tarafta ayakta beklediklerini gördüm.Tek olarak duran kişiye gayriihtiyari "Sen de onların yanına geç" dedi.Bu hareket üzerine o kişide diğer gurupp içine katıldı.ve Bana hitaben "İşaret tamam.Sultanım bizeYa imam ol, yahutta imamı göster".dedim.Ben onları Dörtyol'daki Ziya efendiye yönlendirdim.Ona gittiler.Ziyaefendi'de onları Adana Karataş yolu üzerinde mihmandar denilen beldede bulunan GafurBaba hazretlerine göndermiş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder