11 Nisan 2018 Çarşamba

1960 ASKERİ DARBESİ

Necib Sultan anlatmıştı:"Darbeden on gün önce ilçe İskenderun'da müftülük yapan AliRıza Efendi vaaz esnasında mevcut hükümet üyelerini (Menderes,Bayar v.s) kastederek gideceklerine üzülmüyorum, ümmeti Muhammede üzülüyorum" dediği sırada camiiçinde bulunan iki kişinin kalkıp dışarı çıkması dikkatimiçekmişti.Hemen o hafta içinde Menderes iskenderun'a gelmiş Adliye binasının köşesinde halka hitap ediyordu.Bende en ön sırada kendime yer açmış dinliyordum.Menderes Irakta yapılan askeri ihtilaldan bahsettikten sonra iç meselekonusunda "Gerekirse ülkeyi ast subaylarla idare ederim"deyince izleyiciler arasında bulunan bir kişi "İşte şimdidefterindürüldü"dedi ve topluluğu terk etti.Baktım,camiyiterk eden o kişiydi".Akabinde Eskişehir yolunda Menderes derdest edildi.
Bugün de Dünyasını ve Ahiretini kaybedenlere acımıyorum da Ümmeti Muhammed'e acıyorum.Çünkü toplumda şükür kalmadı"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder