16 Nisan 2018 Pazartesi

HATEM-İ TAİ

Araplar arasında cömertliği ile şöhret olmuş bir zat idi.Hatta bu cömertliği bulunduğu yerde darbı mesel olmuştu:"Hatem'in canı sağ olsun, müracaat eder, feraha çıkarım".
Adamın birisi büyük bir zarurete düşmüş.Maddi zorluktan kurtulmak için yardım almak ümidiyle Hatem'i Tai'nin bulunduğu bölgeye gelmiş.soruşturduğunda,Hatem-i Tai'nin hükümran olduğu beldenin, zalim bir emir tarafından işgal edildiği,Hatem-iTai'nin de tebdili kıyafet ederek kaçtığını öğrenmiş,toprakları gasbeden Emir'in Hatem-i Taiyi bulup getirene mükafat olarak ortaya mühim bir ödül koyduğunu anlamış.Bu durumda daha çok üzüntüye garkolmuş.Bu vaziyet içinde dolaşırken serseri kıyafeti içinde bir adama rastlamış.Adam, bunun halini sormuş ve olduğu gibi durumunu anlatmış.Hatem'i tanımadığı için üzüntülerini dile getirmiş.Kendini gizleyen Hatem'i Tai adama demişki:Sen beni o Emir'e götür.İstediğin servete kavuşacaksın"Ertesi gün birlikte Emir'in makamına gitmişler ve adam demişki:"İşte bu senin aradığın adam.huzuruna getirdim.vaad ettiğin mükafatı ver" deyince Emir adama vaad edilen mükafatı vermiş.Sonra adama sormuş:"Ben uzun zaman bu adamı bulması için peşine adamlar gönderdim.Sen nasıl bu adamı ele geçirdin?" deyince,Adam, ben onu aramadım ki o beni buldu.Ben zaruretimi ifade edince bu teklifi o yaptı.Beni götür.İstediğin ödülü alır ihtiyacını giderirsin"diye.Bu hadiseyi duyan Emir, yaptığı hatadan derhal dönüp Adiy bin Hatem'e tüm mallarını iade ederek o bölgeyi terk etmiş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder