9 Nisan 2018 Pazartesi

KÖLENİN HUKUKUNA RİAYET

Hz.Fatıma annemiz ev işleri hususunda yardım için Efendimiz (sav)'den bir cariye isteğinde bulundu.Efendimiz (sav):"Kızım hukukuna riayet edecekmisin?"dedi.Hz.Fatıma :"Ben ne yersem ona yedireceğim. ne giyersem ona giydireceğim, hangi cins yatakta yatarsam o cins yatakta yatıracağım, kendim neağırlıkta yük taşırsam ona da o kadar taşıtacım"dedi.Efendimiz (sav) kızına bircariye tahsis etti.
Bir gün Efendimiz (sav) kerimelerini ziyaret ettiklerinde Hz.Fatıma ile cariyenin yerleri süpürdüğünü gördü.Cariyeye kasıt olmaksızın güneş tarafı düşmüş,Hz.Fatıma gölge tarafı süpürmekte idi..FahriAlem efendimiz:"Kızım, ben sana bunu verirken hukukuna riayet edebilecekmisin diye sormuştum.Sen de"eet" dedin.Fakat şımdi kız güneş tarafında,sen gölge tarafında bulunuyorsun."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder