Gece ve gündüz saatlerinden bazısını namazın farz olması için şart kılarak diğer saatlerden üstün ve seçkin kılmıştır.Tıpkı Beledül Haram ve mescid-i Haram gibi bazı belde ve mekanların diğerlerine üstün ve seçkin kılınması gibi.Bazı aylarda işlenen haramları diğer aylarda işlenenlerden, yahut bazı aylarda işlenen ibadetleri diğer aylarda işlenenlerden daha üstün ve faziletli kılmasının sebebi nedir?Bunun sebebi nefisler ve kalpler bunları idrak etmeye ,onlara ihtiram göstermeye yönelsin ve koşsun. Ruhlar, bu vakitlerde ibadet ederek onları ihya etmeye arzu ve iştiyak duysun.Halk bunların faziletine rağbet etsin.Belli günlerde ve yerlerde sevapların kat kat verilmesi ise ledünni mevhibelerden ve rabbani ihtisaslardan ileri gelmektedir.
Allah Teala bir kulu sevdiği zaman ,onu faziletli vakitlerde salih amellerin faziletli olanlarıyla meşgul eder.Bir kula da gazap ettimi - Allah korusun- vaktin bereketinden mahrum olduğu ve hürmetini çiğnediği için o kişinin zihnini dağıtır, kötü amellerle meşgul eder, acı bir şekilde cezalandırır ve ona gazap eder.
Bu nedenle mürit bütün gücünü sarfetmeli ve faziletli vakitlerden gafil kalmamalıdır. Çünkü bu vakitler hayrat mevsimi, ticaret zamanıdır.Tacir ticaretin revaçta olduğu mevsimde gafil olduğu zaman kâr edemez. Müritte faziletli vakitlerden gafil olmamalıdır.,
Alimler haram aylarda savaşın haram olması hükmünün mensuh(kaldırılmış)olduğu görüşündedir.Bu görüşte olan alimler, ayetteki "O aylar içinde kendinize zulmetmeyin"ifadesini,"O aylar içinde günah işlemeyin" şeklinde tevil etmişlerdir.Çünkü bu aylar içinde işlenen günahlar büyük sayılır.Haremde ve ihram içinde işlenen günahlar gibi kabul edilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder