28 Ekim 2016 Cuma

LÜZUMSUZ SORU SORMAK

kuran ahlakında ve üslubunda  yasaktır.Maide suresi 101 ayeti:"Ey iman edenler! Açıklandığında hoşunuza gitmeyecek şeyleri sormayın.Eğer kuran indirilirken onları sorarsanız size açıklanır.Allah onları affetmiştir.Allah çok bağışlayıcıdır,halimdir"^Bu ayetin iniş nedeni Kabeyi haccetmek ayetinin inmesi üzerine Süraka b.Malik (r.a)"Her yıl mı?"diye sormuş,efendimiz sükut buyurmuş bunun üzerine Malik üç defa aynı soruyu dile getirince Efendimiz "Eğer ben evet diyecek olsaydım,şüphesiz her yıl sizin üzerinize hac vacip olacaktı.Vacip olunca da yerine getirmeye gücünüz yetiremeyecektiniz.Ben sizi serbest bıraktığım sürece siz de beni rahat bırakın !Sizden önceki kavimlerin helak olmalarının sebebi,çok soru sormalarından ve peygamberlerine muhalefet etmelerinden başka bir şey değildir.Ben size bir şeyi emrettiğim zaman,gücünüz yettiği kadar onu yerine getirin.Bir şeyden de nehyedecek olursam,ondan uzak durun"işte bu olay üzerine bu ayet nazil oldu.
Bugün mürşid-i Kamiller peygamber varisleri olup sistem devam etmektedir.Dolayısıyla ona tabi olanlarında sorularını bu  ölçü doğrultusunda sormaları iktiza eder.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder