25 Ekim 2016 Salı

İBLİSİ AĞLATAN AYET


İBLİSİ AĞLATAN AYET

Ali İmran suresi 136 ayeti:”İşte onların mükafatı,Rableri tarafından bağışlanma ve altlarından ırmaklar akan , içinde ebedi olarak kalacakları cennetlerdir.Böyle amel edenlerin mükafatı ne güzeldir!.”

Bu ayet nazil olduğunda İblis ağlamıştır.Peygamberimiz sav,Rabbinin şöyle buyurduğunu aktarmaktadır:

“Ey Ademoğlu,bana dua edip ümitvar olduğun müddetçe senden sadır olan hataları bağışlarım.Ey Ademoğlu ! Bana yeryüzü dolusu hata ile gelsen, Bana herhangibir varlığı şirk koşmadıkça , bende sana dünya dolusu mağfiret ile gelirim.

Ey Ademoğlu ! işlediğin günahlar gökyüzünü dolduracak kadar fazla da olsa bunların bağışlanmasını dilersen, seni yine bağışlarım.”

Rivayet edilir ki :Allah Teala,Hz.Musa’ya şöyle vahyetmiş:”Hiçbir ameli bulunmadığı halde ,cennetime girmeyi arzulayanlar, ne utanmaz kişilerdir! Ey Musa ! Bana itaatta cimri davrananlara ben nasıl cömertçe rahmet edeyim?”

Şehr b.Huşeb diyorki:Amelsiz olarak cenneti istemek diğer günahlar gibi bir günahtır.Sebebsiz şefeat beklemek bir nevi aldanıştır.İtaat edilmeyen birinin rahmetini ummak ise düpedüz aptallık ve cahalettir.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder