26 Ekim 2016 Çarşamba

BAĞIŞLIYACAĞIM,BAĞIŞLIYACAĞIM,BAĞIŞLIYACAĞIM

Hikaye edilir ki Asaf b.Berhiya,bir gün bir günah işlemiş ve Süleyman b.Davud’a gelerek:”Allah’a dua et beni bağışlasın”demiş.Süleyman (a.s) da dua etmiş Allah,Asaf’ı bağışlamış.Sonra asaf bu günahı tekrar işlemiş,Süleyman (a.s)dua etmiş,Allah da bağışlamış.Bu durum birkaç kez tekrar etmiş.Nihayet allah Teala,Hz.Süleyman’a:”Asaf bu günahı bir daha işlerse,onun için yapacağın duayı kabul etmeyeceğim”buyurmuş.Çok geçmeden Asaf aynı günahı bir kez daha işlemiş ve dua etmesi için Hz.Süleyman’a gelmiş,Hz.Süleyman’da ona,Allah’ın kendini bağışlamayacağını haber vermiş.Asaf hemen asasını almışve çöle yönelmiş.Asayı yere atıp ellerini kaldırmış:

“Ya Rab”demiş.”Sen ,sensin,ben ise benim.Sen daima bağışlarsın;ben ise durmadan günah işlerim.Ben zayıf bir günahkarım;sen ise merhamet eder ve bağışlarsın.Beni günah işlemekten korumazsan ben yine o günahı işlerim,yine işlerim,yine işlerim”diye ağlamış.Bu durum karşısında Allah Teala ,Hz.Süleyman’a:”Teyzenin oğluna söyle ,bu günahı bir daha işlerse onu yine bağışlayacağım,tekrar işlerse yine bağışlayacağım,yine bağışlayacağım.Çünkü ben çok bağışlarım”buyurmuş.

Günahlardan koruma ve doğru yola muvaffak kılma,Ancak Allah’ın işidir.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder