27 Ekim 2016 Perşembe

HAZRET-İ EBUBEKİR EFENDİMİZİN BEŞ HASLETİ

Hz.Ali (KV)hazretleri sorar:Ey Allah Resulünün halifesi! Hepimizi geride bıraktığın bu mertebeye hangi hasletler sayesinde ulaştın?"denince buyurdu ki:"Şu beş şey ile ya Ali"
1-İnsanların,dünyayı isteyenler ile ukbayı isteyenler olarak iki sınıfa ayrıldığını müşahede ettim ve ben ise Mevla'yı isteyen biri oldum.
2-İslama girdiğimden beri dünya yiyeceklerinden doyasıya yemedim.Çünkü Allah'ı bilme(marifetullah)lezzeti,beni dünya yiyeceklerinin lezzetinden alıkoydu.
3-İslam'a girdiğimden beri dünya içeceklerinden kanasıya içmedim.Çünkü Allah sevgisi(muhabbetullah),beni dünya içeceklerinden alıkoydu.
4-Karşıma dünya ve ahiretle ilgili olarak iki iş çıktığında,daila ahiret işini dünya işine tercih ettim.
5-Hz.Peygamberle beraber oldum ve arkadaşlığın hakkını verdim.Ondan hiç ayrılmadım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder