6 Haziran 2021 Pazar

HEDİYENİN ÖLÇÜSÜ

Hüdhüd kuşu Hz.Süleyman'ı yemeğe davet etti .Hz.Süleyman tüm avanesi ile birlikte deniz kenarındaki Hüdhüd'ün makamında hazır oldular. Hüdhüd kuşu huzura çıkmadan evvel bir çekirge yakaladı ve çekirgenin başını koparttıktan sonra başını denize attı. Hz. Süleyman'ın huzuruna çıkarak : -Ya Nebiyyallah! Sana ve ordularına ziyafet olarak bir çekirge yakaladım.Bunu hepinize ikram etmek istiyorum.Buyurun! Kaşığına çekirge eti gelmeyenler çorbasından idare etsinler dedi. Hz. Süleyman ve askerleri güldüler.Bunun üzerine Hüdhüd kuşu: -Ya nebiyallah, Hediye ve ikram , onu verenin cirmi ile ölçülür. Eğer insana kadrü kıymeti ile münasip bir hediye vermek icab etse, dünyayı bile sana az bulurum. Bu cevaba Süleyman (a.s) memnun oldu. Hz.Süleyman Cenab-ı Hak'dan izin alarak bir günlüğüne bütün yaratılmış mahlukata ziyafet vermek istedi. Bir yanı deniz olan bir sahilde muazzam bir sofra hazırladı. Ziyafete her cins balık iştirak etti.Her mahluk yemeklerini yemek üzere iken denizi yararak büyük bir balık başını uzattı: -Ya Nebiyallah benim yemeğim nerede?dedi. Hz.Süleyman: -Hazırlandı, sahranın sonunda mutfak var git orada yemeğini ye dedi.O canavar Süleyman (a.s)'ın mahlukat için hazırladığı bütün yemekleri yiyip bitirip: -Ya nebiyallah, henüz doyacak kadar yemedim,diyerek şikayette bulundu.Süleyman (a.s) mahcub oldu.Canavar:"Binlerce yıldır yaşıyorum, bir gün aç kalmadım.Bugün aç kaldım.Beni kime havale edeceksin? Hz.Süleyman tevbe etti

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder