10 Haziran 2021 Perşembe

FİKRİ BABADAN

 SABRET

Bu günlerin ardından nice günler gelecek onun ardından da nice günler gelecek.

Bugüne dek azizler aziz olana dek nice günler geçirdiler .Aziz olmak  bu mertebeye gelmek elbet Allah'ın verdiğine rıza göstermekle olur.Hamdetmek kula en yakışır ibadettir..En büyük ibadet bilerek hamdetmektir. 

Bir çok Resuller geldi geçti.Azabımın en büyüğünü onlar çekti.

İsa ve anası Meryem gibi çileye tahammül gerek.İsa mertebesini buluncaya kadar nice potalardan geçti.Meryem ana oluncaya kadar nice iftiralara uğradı.Onlarda benim has kullarımdı.Has da has olabilmek için has kalp gerek.

Benim için dökülen gözyeşları benim bağrıma akmaktadır.Benim için gözyaşı dökmek ibadetle kaimdir.Amma benim için olabildiyse.Fani dünyaya akan yaşlar ancakr sizleri hüsrana uğratmaktan başka ne faydası ola ki.

Bir dirhem gözyaşını ben dilersem derya ederim katımda.Bu deryamda imanlı kullarım gemisini yüzdürür Nuh7un gemisi gibi.

Hatıra ne gelir iyi veya kötü .Kuranımda bunları bildirmedik mi?Kuranımda rahim de vardır şaki de vardır.Her ikisininde yollarını iyi ve kötü gidenleri sizlere örnek etmedik mi?Ta-Ha suresini neden okumazsınızMusaya gelen vahyim sizlere yetmez mi?

Firavunun elinden çok şeyler çektirdik ona amma çok sabretti de Musa olabildi.Yani asa olabildi kavmine.Musa'daki keramet asasında da mevcuttu.Asa Musa'ya rehberlik yaptı.

İşte bugün size Asa'yı Resulümü verdim.Sımsıkı sarılın asaya da kuru otlar yeşersin.Yeşil ottan misler tüter.Kuru ottan duman kokar  biri nefesi tıkar , biri kalbe ferahlık verir.Biz bunu Musa'nın kavmine de bildirdik.Musa'ya sarılan asasını buldu.O'na inanmayan kuru ot kokuları ile boğuldu.Firavunun ordusu aslında is kokuları ile helak oldu.

Sabır deryasına daldıkça dalın .Yüzdükçe yüzün bu ummanda.birgün incileri toplayıp dağıtır ve karınızın bereketini elbette görürsünüz.Amma dünyamdan madden ve manen kopabilirseniz o zaman dayandığınız kuru ağaç bile yeşerecektir.

Kanın kan, canın canan olsun kuzum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder