11 Haziran 2021 Cuma

BAŞKASININ MALINI YİYEMEMEK

Bediüzzaman Said nursi hazretleri başkasının malını yiyemiyordu.Optalidon hapı kullanırdı.Bir gün birisine yüz kuruş vererek o ilaçtan almaya gönderdi.İlaç getirildiğindebir türlü yutamadı.Sonra ilacı alanı yanına çağırdı, kaça aldığını sordu.Adam 110 kuruşa almıştı.Ona 10 kuruş daha verdi ve ilacı rahatlıkla yuttu.Sonra etrafındakilere şunları söyledi:"Kardeşim, işte görüyorsun , başkasının malını yiyemiyorum,boğazımdan geçmiyor". mEVLANA TÜRBESİNİ ZİYARET İÇİN kONYA'YA GELDİĞİNDE Cami kapısında kardeşi Abdülmecit efendiye "Abdülmecid.Ben ziyaretten çıkıncaya kadar bana bir çorba getirirmisin" dedi.Belki günlerdir bir şey yememişti.Kardeşi, derhal evine gitti.Evde olan mercimek çorbasından bir kase getirdi.Üstad çorbayı Mevlana camisinin kapısında içti sonra yeleğinin cebinden iki kuruş çıkarttı kardeşine uzattı.Kardeşi belki biraz mahcub"Çorbayı para mukabili olarak mı getirdim"diyebildi.Üstad"Abdülmecid al hakkını,bu senin hakkındır.Benim ihlasımı bozma" dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder